De jag menar å säger är ju att en 996 som gått ca 15k för 200k kr eller en som gått 19 för 120k kan ju lika gärna rasa efter 1 mil eller 2000 mil.
Helst med bytt IMS lager.
Kommer ju alltid finns motornördar som jag som vill ha en 911 för små pengar. När man kollar på billiga 911or försvinner dem relativt fort.
Oavsett vilken bil man köper finns ju risk för haveri. Blir ju ett avvägande risk mot belöning. Finns ju inte många sportbilar med en ett nypris i miljonklassen som man kan köpa för en tiondel av nypriset.
Köp en 996 med 24000mil på mätaren och en del "småfix" om det är vad du vill ha. Det är till syvende och sist ditt beslut och förmodade problem. Lycka till och återkom gärna i forumet sedan när du behöver hjälp med Porschen.
De jag menar å säger är ju att en 996 som gått ca 15k för 200k kr eller en som gått 19 för 120k kan ju lika gärna rasa efter 1 mil eller 2000 mil.
Helst med bytt IMS lager.
Kommer ju alltid finns motornördar som jag som vill ha en 911 för små pengar. När man kollar på billiga 911or försvinner dem relativt fort.
Oavsett vilken bil man köper finns ju risk för haveri. Blir ju ett avvägande risk mot belöning. Finns ju inte många sportbilar med en ett nypris i miljonklassen som man kan köpa för en tiondel av nypriset.
i min mening handlar det ju inte om att rasa bilen , vilken tyskbil som helst utom vw/audi håller säkert 30k mil+ utan en suck
men du skrev i ditt första inlägg att du ville ha en bil där värdeminskning är ett minne blått , då är nog inte en 911 med 24k mil på mätaren rätt väg att gå (tror jag)
köp vilken bil du vill det är du som ska köra och äga den
944 är väl ändå inte VAG? Porsche ingick inte i VAG på den tiden, och det mesta av 924ans Audi-gener är ju borta i och med Porschemotorn.
Näe men det är ju en förfinad 924 och det är ju en folkvagnsprodukt, men en mycket trevlig sådan. Har haft en -85 targa och det var en sportbil och inte en upphottad familjebil som exempelvis M3 är. Ja jag vet att en M3 är snabbare men då är även en V70 t5 och det är ingalunda en sportbil.