En 745a som länge vart utan kärlek, men nu ska det ändras på det! Ett roligt projekt enligt mig eftersom att här köps inga dyra delar som bara slängs på, allt görs själv här hemma i garaget :)
Bilen redo för 2 timmars resa för att hämta ny inredning
Donatorbilen var en röd 745a -90
Allt urplockat
Sen såg jag en sak..
Så tråkigt att man låter en sån här stå och ruttna bort.. Solblekt så det heter duga var den också..
Jaja, finns väl tyvärr inget jag kan göra åt saken för tillfället! Men det är ju som sagt tråkigt att det händer en sån där bil Hur som helst, hela inredningen fick plats i skuffen haha
Nu ska sakerna bara göras rent sen åker dom in i bilen.
Det kommer nog inte att hända så mycket på bilen just nu för igår fick jag gipsa benet hahha... Men så fort jag kan gå som en normal människa igen så fortsätter arbetet
Det kommer nog inte att hända så mycket på bilen just nu för igår fick jag gipsa benet hahha... Men så fort jag kan gå som en normal människa igen så fortsätter arbetet
Haree höj så länge!
Ajfan hur gick det till om man får fråga ?
Körde över foten med en styckesbur på jobbet xD
Ajfan lätt inge vidare. Får önska dig ett snabbt tillfrisknande.
Här är lite av resultaten på det som blev svart för någon dag sen Innan så var allt beiget
Nu syns det också hur innertaket börjar lossna Bara så alla vet, Biltemas spraylim suger *** Lär ju uppenbarligen klä om det, någon här som har tips på något bra spraylim?
15"?? Ingen fara, Jag har 14" på min 740. På mina innertak har jag använt 3M spraylim samt vanligt textillim på tub som jag smetar ut med svamp vid alla ojämnheter och buktningar. 3 år sedan jag gjorde det sista och det håller än.
15"?? Ingen fara, Jag har 14" på min 740. På mina innertak har jag använt 3M spraylim samt vanligt textillim på tub som jag smetar ut med svamp vid alla ojämnheter och buktningar. 3 år sedan jag gjorde det sista och det håller än.
Problemet blir å få någorlunda fitment på de hela om man inte sänker den rejält vill säga, dock så tror ja ej att min flickvän vill göra de, (ännu )
Problemet blir å få någorlunda fitment på de hela om man inte sänker den rejält vill säga, dock så tror ja ej att min flickvän vill göra de, (ännu )
Tack för tipset om limmet Ja precis, just nu vill jag ha inte ha så mycket wheelgap men vill ändå inte sänka så mycket
Hallåjsan Efter en lång tystnad så lär man väl göra en liten update trots att det inte hänt så mycket, men lite har blivit gjort
Den största ändringen är nog att det är ett lager till med glitterlack samt klarlack, men är ändå inte riktigt nöjd än Målet är att hela bilen ska se ut som tanklocket
Ååå så är snowcapen på igen
Mittkonsolen är svart nu också, nu är det bara att lacka det sista beiga vid instrumentbrädan sen så är allt svart
Tyckte att det var dags för en riktig domljusläpp också Men insåg ganska snabbt att mina dimljus inte passade i den nya läppen..
Så nu är dom inbyggda i den som redan satt på, mycket snyggare tycker jag
Men det bästa till sist!! Nya fälgar! 17" stora och 8.5 " breda runt om Dock så hade dom et 38 så nu väntar jag på 32 mm spacers :p Men dom blir nog bra