I dag har det blivit klädseltvätt, det var på tiden, nio år sedan sist! Först dammsögs hela bilen noggrant. Körde med Turtle klädseltvätt köpt på macken, funkade helt godtagbart tycker jag. Nu blev åtminstone klädseln svart igen, i stället för grådassig. [thum]
Jo det är väl riktigt skinn, men det är lackat så det suger knappt åt sig när man smörjer in det. Jag brukar te en gång om året och smörja mitt med läderbalsam.
Jisses vad ägaren efter dig kommer vara glad! Kunde ju lika gärna vara -98 Tror faktiskt inte jag sett en enda 'original' 940 som är så gott som ny överallt på bilen. 240 och 740is har jag sätt, men ingen 940!
Avskärmningen kommer lackas i samma färg som bilen innan montering. Tänkte jag vill prova hur det blir med ett stort öppet filter, det som följer med avskärmningssatsen är ju löjligt litet och har mindre filterarea än ett originalfilter.
Fick hem lite godis från BSR och do88! Det var min filteravskärmning och rekondmedel för silikonslangar. Var även på Biltema och köpte kantlist som skall på avskärmningen.
Lite vit färg på den så...
Nu väntar jag bara på ITG filtret, silikonslangen och de rostfria slangklämmorna.
Var på Volvo och hämtade 12 liter ATF Dexron III till sköljning av automatlådan. Sköljer först igenom med fyra liter och fyller sedan på åtta liter färsk ATF.
Är några år sedan jag sköljde och bytte olja. 3000mil sedan sist.
Ja jag är också spänd på att se hur det blir. Hoppas filtret kommer innan Torsdag så jag kan montera då.
Nej, jag har bestämt mig att köra med T-kammen, tycker den lirar så bra ihop med lådans växlingshastigheter. Sedan vill jag gärna ha lite bättre botten i stället för toppeffekt på högre varv.