23 juni 2016
Trådstartare
Volvo S80 2.5 Tdi - 1999 bytt dieselpump för verkstad sa att den som satt där var dålig/defekt. Det gick smidigt att byta och stötte inte på några större problem..
Problemet är att den vägrar suga diesel, det handlar ju inte om att jag kört soppatorsk eller så, det finns troligen fulla filtret med diesel och ända upp i röret som går till pumpen, jag har satt tryck i tanken, jag har gnuggat och gnuggat o gnuggat på starten.. om och om igen, satt lite mer tryck i tanken, jag har testat att öppna rören till spridarna lite o gjort om samma procedur igen, den suger inte diesel. Sen skickade jag iväg en 5kg´s rörtång modell största man kan hitta en 100 meter ut på läggdan här.. och sen gjorde jag om samma procedur igen med bilen.. suger inte diesel.
Man ska vara extremt försiktig med startgas på dieselmotorer men jag har testat o duttat lite, den tänder till men jag vågar inte skicka på så mycket att den går på startgas.. vill ej döda motorn som gått 47 tusen.
Jag skulle vara oerhört tacksam om nån med kunskap ville ta sig tid att berätta för mig vad som kan gått snett, eller hur man kan göra för att få den att suga diesel..
Haft startkablar från en annan bil som ger ut mycket Ah på hela tiden så skulle jag inte ha det så skulle jag nog gnuggat ur 4 batterier eller nått sånt.