ska få en bil levererad till Sverige av säljaren,, meo så tullas den ej in, vid gränsen,, visst kan man göra det i efterhand,, jag får ju papper å dyl i Sverige senare,, eller måste jag be honom tulla in skiten ??
ska få en bil levererad till Sverige av säljaren,, meo så tullas den ej in, vid gränsen,, visst kan man göra det i efterhand,, jag får ju papper å dyl i Sverige senare,, eller måste jag be honom tulla in skiten ??
Från vilket land?
Tullen bryr sig inte när man kommer dit, men blir man stoppad med tullgods kan det bli beslag och man får ut den efter ett tag.
Kolla att den inte är stulen.
Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Från vilket land?
Tullen bryr sig inte när man kommer dit, men blir man stoppad med tullgods kan det bli beslag och man får ut den efter ett tag.
Kolla att den inte är stulen.
haha är från Norge,, är en bulvan som kommer med den hem,,Bulvanen är en bekant,, en norrman så inget skumt alls,, utan han är ägare på bilen,, och vi ska träffas på en fordträff heltenkelt jag tar bilen på trailer hem,, så skyltar å dyl åker bort,, vet ej om han måste ha dem tillbaka som i Sverige,,
Ja du får tulla in den senare i samband med att du registreringsbesiktar den i sverige, då ska du skicka in kvitto på köpet som de räknar ut tull och moms på
Ja du får tulla in den senare i samband med att du registreringsbesiktar den i sverige, då ska du skicka in kvitto på köpet som de räknar ut tull och moms på
om det stämmer är det ju fett bra,, en billig bil så kvittar egentligen,, givetvis en Granada hahaha,, men skönt att slippa utgifter
Men bor du här permanent är det bra att ha svenska nummer
klart bilen ska reggas in i sverige men kollade just,, är tullfri men i VÄRSTA fall 12% moms,, för bilen är ju en sk samlarbil,, en 2dr granada= mkt ovanliga om ej att räkna som en jänk i pris så blir ej så dyrt,, kontaktar tullen imorgon å ser om jag får tulla in den sen i mitt namn sen
pratade med tullen,, ja det går,, men blir MKT begränsad användarmöjligheter, plus att dem kräver att bilen blir värderad och MKT annat Byrokrati,, så bilen blir nog intullad å momsad som allt annat,, meo 10% tull 25% moms,,
En före detta polare, har tagit hem bil från Japan han får kvittot på mail skriver ut det scannar in pappret ändrar inköps priset å skriver ut det igen å visar upp det i tullen på så sätt betalar mindre moms. Han säger bara att han har köpt bilen på auktion å fått bilen billigt.
En före detta polare, har tagit hem bil från Japan han får kvittot på mail skriver ut det scannar in pappret ändrar inköps priset å skriver ut det igen å visar upp det i tullen på så sätt betalar mindre moms. Han säger bara att han har köpt bilen på auktion å fått bilen billigt.
Vi körde alltid lägre kvitton men Tullen kan göra egna värderingar, Sthlm var värst
Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Vi körde alltid lägre kvitton men Tullen kan göra egna värderingar, Sthlm var värst
tur det gäller en gammal bil,, i sisådär skick ska ju ha ett bra objekt