2749
Sök

Köpråd: Sikt, markfrigång > 15cm, inte skrammelhuset på motorväg

12 Inlägg
7 juli 2016
Trådstartare
Hej,

Har haft en Mitsu Colt CZT i tre år nu och jag gillar dess pigga natur och lilla svängradie. Lätt att köra om, kul att gasa. Inget har gått sönder på 3 år förutom lyktor.

Sidopelarna har dock förblivit ett orosmoment när man är trött och det är mörkt och man kör i rondeller. Ingen olycka har skett men man får lov att vara en uggla för att se åt sidan.

Utöver det så låter den ganska mycket på långa färder och jag kör sällan kortare än 1,5mil. Landsvägar, motorvägar, grus/skogsvägar brukar det bli och man kan inte köra på vilka hästvägar som helst bevisligen, främst tack vare markfrigången på 15cm, jag tar alltid det säkra före det osäkra också, ex när man lagat vägen med tegelpannor så blir det en längre-än-planerad vandringstur.

Således tänkte jag lite löst inom ett år att försöka hitta något annat. Ponera att jag då har ca 90k att lägga + inbyte för Colten, finns något med bra markfrigång, sikt åt alla håll samt som inte väsnas så mycket under färd i högre hastigheter? Något från 2007-2011 tänker jag mig är rimligt, prismässigt.

Sök