Det har hänt lite i garaget nu
Flyttat runt som tusan i garaget så nu är det bara till att rulla ut bilen när den är färdig. Tidigare stod den längst bort i hörnet där man bör ha långtidsprojekt så fick bytt plats på e30in och supran
Första biten på downpipen blev svetsad i fredags och nu återstår det att få till undersidan. Hade mig-svets hemma som även krånglade en del så att få det ordentligt svetsat med tig var en skön känsla
det blev 3,5" rostfritt.
lägger upp lite närmre bild på svetsningen när jag kommer till garaget idag.
Mer än det så har btr kommit på plats och kopplat allt förutom retur då man behöver komma under bilen och fästa upp slangpartiet & filtret så det blir bra längd. Klockan fick jag hem tillsammans med rören till downpipen.
En stor grej som hänt är att jag äntligen fått hem mitt sprut! Det blir MaxxECU med PnP-härva. Så adapter och Box har kommit hem samt lite kontakter som ska eftermonteras (lambda etc.)
Lägger upp lite fler bilder senare idag samtidigt som jag lägger på tigningen.
Kopplat bort boost cut controll-boxen som varit skarvad till ecu-n så nu håller vi på att återställa de skarvade kablarna till original så det kan anslutas till adaptern
fortsättning följer där!
Hållt på och spackla och slipa till baksätet en del. Kan tillägga att det inte är lätt att spackla och slipa och trotts man lägger ner så jävla mycket tid så är det svårt att få till. Hade jag fått göra annorlunda kanske det hade blivit någon glasfiber man lagt istället för spackel men hur som så har lackering blivit gjord så idag är det tänkt att slänga på lite klarlack på ytan
Någon som vågar gissa på vad det blev för färg?
Buren blev monterad igår också efter lite svordomar och borrningar. Men ack vad bra det kommer bli
nu börjar man äntligen se en helhet och idag blir det fortsättning med att montera dit inredning & sprut .