Jag har böjd kina-ramp i fronten på A6an, "osram 4d linser", lyser bra i bredd men alldeles för kort och då ska ändå 4d/fisheye-linser ge mera längd än reflektorramperna.
Hade en rak 390W Osram kinaramp på taket på min gamla A4a förra året, lyste även den riktigt brett men alldeles för kort (ungefär som xenonkonverterat-helljus i längd).
Den största nackdelen är att när det snöar så klarar inte led-ramperna av att hålla dom fri från snö/smälta snön utan led-rampen smetas då igen med snö och den hjälper då ingenting.
Betalade 700kr + tullavgift för min ramp (41,5" böjd ramp på "400W"), totalt vart det just över 1000kr för rampen.
Tullavgift får man nästan räkna med, skickar dom med t.ex Fedex och DHL så har jag alltid åkt på tull när jag beställt från icke eu-land.
Kan även tillägga att effekten på led-ramper får man ta med en stor nypa salt, jag har mätt upp 4st olika 390W och 400W kina-ramper, drog ca8A vid 12,5V, dvs nästan exakt 100W.
Dock inte bara kineserna som luras med effekten, all led-belysning jag stött på har haft lägre effekt än utlovat.
Effektmärkningen på LED får man tolka som en motsvarighet på halogen.
T.ex en LED-ramp märkt till 400W motsvarar ungefär 400W halogen i ljusmängd.
Senast redigerat av simlar (22 juli 2016)