2949
Sök

volvo 745 glt förbrukning?

796 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
tjena jag är på jakt efter en 745a och nu har det dykt upp en fin med 16 ventilers motorn den på 159 hk men jag har hört att den inte är så bra är det så? och  hur mycket drar den ungefär ägaren säger att den drar runt 0,8 om man kör lugnt men det gör min gl med så jag tycker det låter lite för lite.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

15 Inlägg
1 januari 2007
mellan 0,85 och litern får du räkna hade en 745 glt innan men de e en trevlig motor de där men kolla att kamren e bytt o att den inte ryker  onormalt mycket när du startar den

796 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
ja men då är det ju helt okej

4 824 Inlägg
2 januari 2007
Det beror ju på hur man kör, sist jag tankade min så hade den gragit 55 liter på 48 mil i och för sig inte så lugn körning men ändå ingen tok körning.
Du får nog räkna med att den drar runt litern om man kör normal.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

796 Inlägg
2 januari 2007
Trådstartare
hmm kanske ska satsa på en gl då blir ju lite billigare iaf med tanke på bensinpriset

4 824 Inlägg
2 januari 2007
Jag hade en GL förra vintern som i och för sig hade gått ca 20000mil mer än GLT 16 ventilaren jag har nu och var rätt trött men den drog ungefär lika mycket dvs. 1 liter/mil eller strax över.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
2 januari 2007
Allt är beroende av din högerfot tongue

Gasar du på så räkna lite mer än litern. Annars går det nog att köra strax under litern med en GLT.

Sen har det att göra med hur motorn är skött och så också. Fint skick = billig.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök