Volvo 244 -75 med BMW 525 TDS får sig allt en ordentligt uppfräschning
tänkte lägga upp lite om min uppfräschning/renovering på min 244 som ska bli min första bil(mitt första projekt med) det som är gjort är: nya golv båda sidor nya trösklar båda sidor nya bakre skärmkanter plåten bakom skärmkanten... Visa mer
monterade även av antennen men de kanske va överdrivet att ta kort på nu till nästa vecka blir det måla insteg (om vädret tillåter), montera fjärrlåsmotorn på nya framdörrarna, montera sista dörren och framskärmen och passa in dem och sedan slipa sista spacklet och om jag hinner laga rutramen mvh kasperi
denna vecka var de inte mycket gjort men alla dörrar är nu bytta och elen till dörrarna e bättre draget å även allt helt 100% inpassat. nu fattas bara en bättre baklucka så sån sökes, eller om någon har erfarenhet om hur bra glasfiber luckorna passar
hittilis i helgen har det ändå hänt lite saker som motor tvätt och finspckling av taket och ena baksidan, sen har jag målat i hjulhusen lite grann och lite annat småpilll men bilderna får tala
även denna vecka har jag beställt en helt ny framruta med gummilist och nu i veckan blire massa små saker och så att fixa, kanske blir det beställning på lite saker. bilder kommer när jag jobbat fram någonting mvh kasperi:)
Har nu under veckan slängt på ett diesel tanklock och den högra framskärmen. Nu i helgen blir det laga rutramen och slipa det sista spacklet sedan blir det frakta bilen till lackstället
tack för komentaren alltid roligt att höra nu e allt redo för grund och lack den e maskad å färdig slipad, imorn åker grunden på och då får vi se hur bra lackare man själv är