4408
Sök

Cadillac BLS Larm fel (SAAB 9-3 NG)

695 Inlägg
29 juli 2016
Trådstartare
Hej
har en cadillac BLS -06 som larmet sjuter i titt som tätt på nätterna. När jag kommer ut till bilen märker jag inte att larmet varit igång förutom på färddatorn där den säger att larmet har aktiverats under den senaste perioden. Men mina grannar säger att den tjuter och blinkar.
Googlade lite och såg att på dom äldre SAAB 9-3 så behöver man byta batteriet i sirenen ibland. har rivit ur sirenen för att i alal fall slippa väcka mina grannar. Men läste också att det kan vara fel på rörelse sensorn inne i bilen.

Så min fråga, kan jag själv byta batteriet i sirenen? eller måste jag köpa en ny siren?
nån där ute som sitter på en tech2 och kan kolla felkod åt mig?

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

645 Inlägg
29 juli 2016
Hade liknande problem på min förra (äldre Saab 93 5dr)På den tjöt sirenen köpte en beg siren.Men det var inget fel på sirenen.På min var det bilbatteriet som var boven.Så kolla FÖRST bilbatteriet(ett råd låna ett friskt batteri och testa med detta först innan du ger dig på sirenen / tech2)

Har ej bytt batteri i sirenen men det ska gå att ta bort batterierna(195:-)(Sitter fast med tenn.Så lödningen måste bort först.Hur kåpan sitter fast är jag ej 100 på (glömt hur dessa såg ut)Men jag gissar att denna är skruvad.Sirenen sitter vid förarsidan främre  hjulet bakom ''innerskärmen(A-stolpens fot)Men det kanske du visste.
Lycka till att finna felet!

695 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
JourneymanX skrev:
Hade liknande problem på min förra (äldre Saab 93 5dr)På den tjöt sirenen köpte en beg siren.Men det var inget fel på sirenen.På min var det bilbatteriet som var boven.Så kolla FÖRST bilbatteriet(ett råd låna ett friskt batteri och testa med detta först innan du ger dig på sirenen / tech2)

Har ej bytt batteri i sirenen men det ska gå att ta bort batterierna(195:-)(Sitter fast med tenn.Så lödningen måste bort först.Hur kåpan sitter fast är jag ej 100 på (glömt hur dessa såg ut)Men jag gissar att denna är skruvad.Sirenen sitter vid förarsidan främre  hjulet bakom ''innerskärmen(A-stolpens fot)Men det kanske du visste.
Lycka till att finna felet!

Tack för svar! sitte dock ett nytt batteri i sad men googlade lite och många säger att antingen är det batteriet i sirenen, har plockat bort sirenen men det verkar vara ett väldans meck att öppna den.. så ska köpa en "ny" från lagabasen och se om det hjälper, annars kunde det tydligen vara rörelsesensorn inne i bilen som spökar. pratade med en SAAB verkstad med om att kolal felkod, men tydligen så är det inte samma instrument som till SAAB såd et ligger nån mjukvarulåsning... annars hade det kanske funkat med en tech2 sad

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

Sök