2287
Sök

AC kyler bara ibland, Passat R-Line 2010

28 Inlägg
4 augusti 2016
Trådstartare
Ja som rubriken säger så kyler ACn bara ibland, oftast går den igång när man accelererar till rejält och då fungerar den kanske ca 30 sekunder ibland längre ibland kortare, sedan slutar den kyla igen.

Gas finns det.

1 661 Inlägg
4 augusti 2016
Har du mätt hur mycket köldmedel det är i systemet eller hur vet du att det finns?

28 Inlägg
4 augusti 2016
Trådstartare
CC72 skrev:
Har du mätt hur mycket köldmedel det är i systemet eller hur vet du att det finns?

Jag har mätt och det låg inom den nivån det ska.

107 Inlägg
5 augusti 2016
Kolla magnetkopplingen i kompressorn...

152 Inlägg
5 augusti 2016
Magnetkopplingen till kompressorn kan vara boven som tidigare nämnts.

I vissa fall även reläet till kompressorn. Kan vara fel på båda samtidigt också.

Magnetkopplingen verkar vara kass på flera bilmodeller, VW verkar utmärka sig extra med problem med AC och kompressor.

26 Inlägg
6 augusti 2016
Interlagos skrev:

I vissa fall även reläet till kompressorn. Kan vara fel på båda samtidigt också.

Magnetkopplingen verkar vara kass på flera bilmodeller, VW verkar utmärka sig extra med problem med AC och kompressor.

Fast vänta lite, är det inte VAG som kör utan magnetkoppling? Dvs kompressorn går alltid men utan tryck när ACn är av, vilket gör att de skär när kylmedlet sinar eftersom det är vad som smörjer.

5 119 Inlägg
6 augusti 2016
FabiaHTP skrev:
Interlagos skrev:

Fast vänta lite, är det inte VAG som kör utan magnetkoppling? Dvs kompressorn går alltid men utan tryck när ACn är av, vilket gör att de skär när kylmedlet sinar eftersom det är vad som smörjer.

Låter mycket bekant. Har också för mig att dom ej använder magnetkoppling utan kompressorn går hela tiden och regleras invändigt efter behov.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

28 Inlägg
6 augusti 2016
Trådstartare
Nu får jag inte nån kyla alls, körde 35 mil igår och inte nångång kylde acn, så den blir sämre och sämre.

För 2 veckor sedan funkade den klockrent sen har den blivit sämre från dag till dag.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
6 augusti 2016
p-atrik skrev:
Nu får jag inte nån kyla alls, körde 35 mil igår och inte nångång kylde acn, så den blir sämre och sämre.

För 2 veckor sedan funkade den klockrent sen har den blivit sämre från dag till dag.

Läckage nånstans kanske. Det kan ju läcka i kompressorns packbox.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

107 Inlägg
7 augusti 2016
p-atrik skrev:

Om det är så att den reglerar internt, så kolla det som styr den funktionen..

Sök