Har en 740 från 1989 som jag har tänkt att renovera till mitt körkort. tänker behålla original stucket och försöka få in så mycket original extrautrustning som möjligt. köpt den 6 april 2015 i Smålandsstenar. 20480 mil på mätaren.
då ska vi se här igen. detta är från april 2015. Var på skroten för första gången, trevlig upplevelse köpte ny grill då den gamla hade spruckit av extraljusen, gummi mattor och lite annat.
sen började jag även med att fixa till nummerplåts belysningen, fick köpa en ny lamp insats då den gamla var sönder rostad.
blev finnt
jaha och så skulle man få ut det här åbäket också. givaren till kylvatten temperaturmätare.
fick sluta med att plocka bort insuget för att komma åt skiten
på plats igen!
ganska lortigt och endel ytrost.
fick ta och tvätta av henne lite också:)
på med avfettning:P
och blåsa av med högtrycken, detta lämnade jag åt Farfar
sen var det även dags för kemrems byte. notera att kamremen sitter på fel håll på bilden, fick plocka av och vända den dock ingen bild på det.
allt tillbaka på!
borstat med stålborste (detta kommer blästras vid senare tillfälle)
Nämen va fint taket blev vad köpte du det tyget? Vilken skrot åker du till?
tack du! tyget fixade morsan, från Stolab i smålandsrenar. skroten var billeberga bildemontering som ligger en bit utanför Landskrona. riktigt fin är den dock är man inte där så ofta eftersom det ligger en bra bit bort
Nämen va fint taket blev vad köpte du det tyget? Vilken skrot åker du till?
tack du! tyget fixade morsan, från Stolab i smålandsrenar. skroten var billeberga bildemontering som ligger en bit utanför Landskrona. riktigt fin är den dock är man inte där så ofta eftersom det ligger en bra bit bort
har varit på returbilen i falkenberg och skroten i gislaved