Hallå !
Vad som hänt sen sist:
Fälgarna fick sig en ny omgång färg.
Baklyktor är delvis utbytt och insats lackad svart.
Vi hade Springmeet.
Bilen är besiktad med blanka papper, efter några om och men.
Fått tag i den äldre kofångarn utan skylt på mitten. Slutade med ingen fram.
Minns knappt när ja måla för skojs skull och framförallt för min Egen. Blev nöjd men aningen för mörk nyans, men endå skönt att fräscha upp dom !
Springmeet var en varm dag. Märkte i kön påväg in att han börja bli sur och gick ojämnt på tomgången. Dog en gång men fick igång efter lite gnugg..
Egentligen vet man ju att de är nå trubbel men man vill inte inse det ..
I kön påväg ut rusar motorn till och från och att kön ska ta sån förbannade tid då... ja hinner inte komma ut på E14 så dör bilen. Jaha. Soppapumpen.
Fick lifta ut och fara och bogsera hem den innan cruising. Fick gå och kolla istället och ta nån öl. Ja lovar jag överlevde.
Dan efter när man kunde skruva i lugn och ro så plockade vi bort distansen på pumpen och jag kunde allafall köra hem därifrån ja tillfälligt fick stå.
Nästa grej,
Fick ombes på v spindelled och den byttes utan problem. Bilen har länge "lutat" och upptäckte då i samma veva att fjädern gått av på sista varvet.
Har funderat på sänkning så som räddare i nöden just då fick ja tag i en bättre beg. Såg ju lite ledsen ut o komma hem till någon dag <3
Besikta igen. Allting Grett.
En kille till är med under besiktning och när de hissar upp säger han : åh nej!
Jag tänker: Åh nej titta inte så noga
Då har förgasarn fått frispel och flödar över som en gris på grenröret... Oops.
Lyckades blinka mig ur dedär att ja skulle bli hämtad senare så allafall besiktningen gick igenom. Har en bit hem så ja va inte så sugen o köra heller.
Bilen fick stå några timmar och sen prova ja och for hem med bil efter om de skulle bli kaos. Men då hade de ju gått över. Men förgasarn ska plockas isär och kolla vad som e på tok.
Så, just nu står bilen hemma och skäms .
Tänkte riva lös både pump och förgasare i veckan så får vi se vad farbror Frej hittar på!
Målade baklyktor. Blev lite tuffare stuk. Tyvärr ingen bild på dem efter montering men får ordna det.
Och jag fick för mig att byta till äldre kofångare och sätta skylten under. De slutade med ingen alls just nu.. Vi får se.
Pärlan är allafall besiktad och lite tjusigare.