5 februari 2023
Trådstartare
Försöker svara lite snabbt här på allas frågor o funderingar 😅
Har förklarat och beskrivit tidigare varför växellådan måste va med.
Utväxlingen blir för hög om jag kör 1-1.
Elmotorn varvar så pass mycket så att växla blir onödigt, kommer därför att välja växel en gång sedan låsa lådan på lämplig växel, växelföraren kommer tas bort då den inte har någon funktion. Vill man backa så ändrar man elmotorns rotation bara.
Nissan leaf elmotor mot Volvons M40.
Hur jag bygger batterilådan är jäkligt svårt att svara på. Teslas moduler har skenor som vilar på en ”balk” dom skenorna kläms sedan fast med hjälp utav speciella profiler, för att göra det enkelt gör jag distanser i 3mm aluminium & sedan en stor ”bricka” som klämmer fast modulen på en egentillverkad balk/ram. Svårt att förklara i ord, men stabilt blir det.