Bilen motorn ska tas ifrån till pickisen. En GMC van som stått i 14år. I med ett batteri, lite ny sås i tanken samt få loss flotörnålen så starta den fint!
Jaha då har man svetsat lite igen. Då skärmarna var så pass rostiga att dom knappt satt fast längre mot flaket. Så nu är bak skärmarna snart färdiga.
Höger skärm fått ny infästning.
Fick byta lite på sidorna med.
Vänster skärm snart klar. Älskar lamelskivor till vinkelslipen med öppningar. Hur bara som helst när man ska slipa ner svetsar. Ser så bra hur mycket man tar bort.
Då har jag hittat sista plåtfälgen så har alla 4. (Nu finns det 1 styck kvar på bildelsbasen) Dom är 17*7 1/2tum. Kommer från Toyota hilux. Tror det är till reservdäcket. Då fälgarna ser som nya och svart målade där hjulmutrarna ska sitta. Dom ska breddas fram 30mm o bak 70mm hade jag tänkt. Och även flytta navet -20mm.
Har funnit en uppsättning begangnade, nästan nya däck till bilen i den storlek jag ville ha. Så fram blir det 235/55-17 och bak kommer det sitta 275/55-17.
Lite större o bredare än dom sitter på just nu. 215/60-15 mot 275/55-17.
Kommer fylla ut hjulhusen lite mer med 17 tumarna.
Har man fått in motorn I garaget för lite byte av packningar mm.
Fått bort all el från motor. Blir att dra om och snygga till elen lite med framöver. Motor kommer ju från en van så all el kommer I framkant av motor och I pickisen vill man ju ha det bakåt mot torpeden.
Börjar bli rensad på det mesta som ska bort.
Fick även tillverka en avdragare för att få bort svängningsdämparen som satt rätt så bra.
Har beställt lite packningar som förhoppningsvis kommer snart. Blir att byta Bottendelssats/Conversion Set och ventilkåpspackningar.
Byggde mig ett motorstativ så man slipper ligga på golvet och skruva. Var även och hämta ut lite packnigar och färg, så nu är jul och nyårshelgena räddade!
Och även grenrören åkte av. Som kommer ersättas av headers framöver.