Tog kardanen från vanen och kapa av den 30cm. Svarva till en hylsa, och stoppa den invändigt för och styra upp. Hylsan blev nog lite för kort tyvärr. Men har ju en till kardan om nu inte det skulle bli bra. Tror dock att jag fick det skapligt rakt.
Blev lite kortare. Nu ska den bara tigas ihop med.
Då har instrumentbärdan åkt ur bilen. Var lite jobb och få ur då sen sitter svetsad i rutramen från fabrik. Lite kul svetsad i framkant och skruvad på sidorna.
Här är andledningen den togs ur. ROST! Blivit lite fukt genom åren som kommit ner där till ventilationsluckorna vid golvet. Så lite rostlagning på gång. Kommer bil plats för 8 tumarna till framsystemet i stället för ventilationsluckorna är det tänkt.
Andra sidan lite bättre rostmesigt.
Sen blir det och moda värmepaketet lite då jag saknar kåpan som sitter i motorutrymmet. Ska försöka få plats med fläkt o värme-elementet inne i kupen i stället.
Sen ett litet sido projekt. En present till min bror jag har klåpat ihop.
I Jeppdunken finns det plats för en 70is och 3 red bull samt muggar!
Hoppsan ett helt år sedan jag la ut något på chevan. Men så är det väl med o bo I hus. Har varit en sommar med altan bygge o tak byte så varit lite dåligt med bygge på pickupen. Men nu är man igång lite igen. Har väl en tanke att den ska gå att starta till sommaren iallefal. Mål måste man ju ha!
Har börjat bygga om till vajer gas. Kapa loss gaspedalen från vanen innan den skrotades och börjat passa in den i torpeden.
Prov montering. Verkar funka så bara helsvetsa fast allt kvar.
Har även varit och hämtat mig en ny soffa. Baksäte från en Volvo XC90. Alla tre platserna går nu att ställa I längsled. Dock har jag inte fixat fästena för dom än.
Då även rattstången kommer från en van och det har även monterats styrsnäcka till servo vilket inte var monterat org på denna org.
Och äntligen fått lite lyse I garaget. Blev skaplig skillnad med fyra lysröramaturer. Riktigt kul o skruva när man ser vad man gör o inte behöver sladdlampan me sig hela tiden!
Jaha skulle man bara laga lite rost vid värmepaketet.
Blev som vanligt mer än vad man hade tänkt.
På väg ihop igen då. Blev även att ta bort ventilationsluckorna vid golvet för att ge plats till 8orna till framsystemet.
Blir ett par sluta lådor. Får se om de blir bra.
Lite färg innan lådan försluts.
På med överdelen igen.
O så på med lite färg.
Värmepaketet på plats. Lite moddat då den förut tog in luften från ventilationen från rutan. Men nu får det bli från innerskärmen tack vare framtida stereo bygge. Även värmeelementet kommer från en van så fick moda lite med vatten anslutningarna.
Bara ta tag i andra sidan med fram över då den är typ lika dålig där. Dock lite lättare tror jag, man har ju inte värmepaket att bry sig om.
Har fått tag in en hydroboost så blev byta bort gamla bromsservot. Vet ju aldrig, lite sugen på kasta in en 6.2 diesel fram över. Så bra vara förbered.
Har även hittat en styr stång från en nyare c10. Ratt stången är från en van som någon tidigare ägare monterat. Dock för lågt så styr stången tog i övre bärarm. Så fick göra om o göra rätt. Men blev bra till slut.
Ja laga rost kanske inte är det roligaste jämt. Men som här när man inte har någon tids press eller man inte måste ligga under bilen, kan det vara riktigt kul och forma till plåtar o svetsa.
Har fått lite mer gjort. Men nu är allt urkappat så börjat lappa ihop hytten igen. Tröttna på att öppna dörren hela tiden så den åkte av.
Var ju tur jag tog av dörren. Hade glömt att gängorna var dåliga till fästa gångjärnen i hytten. Så blev en tur till biltema o köpa mutrar att svetsa fast. Och med mycket plåt bortskuret kom man åt bläcken som sitter i a-stolpen. Lite färg på me sen åter in i stolpen.
Sen han jag börja lappa ihop några plåter innan de var dax o dra till jobbet.
Har även tagit tag lite i framvagnen. Den ska få nya styrleder och spindelleder. Samt 2,5" droppade spindlar samt nytt bromskivor kit.
Den gamla över bärarmsinfästningen var så dålig att den fick ersättas. Var lite bök o få loss. Som tur är spara jag dom från donator vanen som passa efter man fått borra ett nytt hål som var för körnslaget. Kul att saker med 24års mellanrum passar!
Ena sidans bärarmar ny målade. Kul o plocka med rena saker. Har ju en tanke att bilen ska se sleten ut på utsidan men under och drivlinan ska vara fräscht.