3002
Sök

Importera ljudprylar!

o_O
30 Inlägg
10 april 2007
mo_tattoo skrev:
eXelite skrev:
Vilken tur att man kan mygla lite och få det från usa till sverige utan tull och skatt då big_smile

jag har beställt en hel del grejer senaste åren och det går inte längre att komma undan tull och skatt...
även från hong kong stoppas allt.(tidigare gjorde de inte det)
däremot om de (säljarna) är schysst skriver de ett lågt värde på grejerna...
men att skriva "gåva" funkar inte längre som förr sad

men du kanske vet nåt som inte jag vet smile

tell me, PLEASE.

Jag tog hem mitt bodykit och min vinge från usa, behöde inte tulla och skatta på det men det beror nog på att jag pratade med några vänner i usa som fixade allt åt mig smile

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
10 april 2007
Allt är billigare på ebay, ofta har vi dubbelt så höga priser i sverige. Jag tar hem det mesta jag kan från ebay, finns alltid hundralappar att tjäna in på oavsett vad man köper typ. smile

275 Inlägg
10 april 2007
ebay
jag har bara handlat genom ebay...
men se till att de godtar betalning med paypal och
köp bara av säljare med många stjärnor och hög % positive feedback...
jag har nog handlat ca 30-40 ggr och betalat med paypal, alla gångerna har det funkat kanon.
2 ggr har jag betalat genom direkt banköverföring till säljarens konto, (som dessutom bara hade några få stjärnor) ingen av gångerna fick jag det jag beställde... roll
fick iofs tillbaka det mesta av pengarna från paypal, efter en massa mailande av kvitton osv, men ändå...

lycka till.

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 april 2007
FL3JM skrev:
Allt är billigare på ebay, ofta har vi dubbelt så höga priser i sverige. Jag tar hem det mesta jag kan från ebay, finns alltid hundralappar att tjäna in på oavsett vad man köper typ. smile

Vad gäller bilstereo på Ebay så är det VÄLDIGT få som säljer sina produkter där på ett schysst sätt. Och i MÅNGA fall handlar det om B-stock eller s.k refurbished. Dvs lagade grejer. Som inte nån skulle märka som inte är expert.

De som trots allt säljer A-stock är såna som kommer förlora sina leveranser ganska snart, eftersom det är en av de stora bovarna i USA och sånt som tillverkarna försöker bli av med.

Ni kan ju fetglömma all form av garanti, och på bilstereo skall gudarna veta att det kan behövas..

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök