3 september 2016
Trådstartare
Hej, jag hoppas jag är i rätt del av forumet, jag behöver verkligen råd och tips.
Jag sålde en bil( min Peugeot cab) till en säljaren som köpte bilen och efter 10 dar hör han av sig igen och säger att han var inne på verkstaden med bilen och topplockspackning är trasig . Så han vill att jag ska betala hälften eller ta tillbaka bilen.
I min annons hade jag skrivit att det är en defekt på kylaren och att det möjligen är tempgivaren.
Att den inte heller gick igenom besiktningen pga felkod ifrån kylaren.
Jag berättade att jag var inne på verkstad med bilen i maj där topplockspackning undersöktes och då var den hel och byttes därför aldrig ut.
Eftersom det är onödigt att byta något som fungerar liksom.
Så jag körde uteslutningsmetoden vad som var fel på kylaren. Och tempgivaren och vattenpumpen var det enda jag inte hade kollat upp på en verkstad.
Så vem har rätt? Måste ja betala halva kostnaden ?
Han hävdar att det är min skyldighet bara för min gissning av tempgivaren var fel. Det är väl ändå köparen som gjorde ett dumt beslut?
Vem köper ens en bil som inte går igenom en besiktning ? Eftersom problemet kan vara större än vad det är.
Kan ju vara så att han själv har kört sönder topplockspackningen,,
Börjar bli jobbigt att bli bombad på mejl och nr och dolt nr😬
Sålde bilen för 17.000kr, han prutade ner ifrån 20.000kr till 17.000kr pga att det bara fanns en nyckel,defekten på kylaren,och lite repskador,samt utslitna vinterdäck.
Helt please!