3705
Sök

A/C pump verkar inte gå igång Audi A4

105 Inlägg
5 september 2016
Trådstartare
Tja!

Jag har fått problem men A/c'n i min Audi A4 B7, värkar inte som kompressorn går igång.
Den har funkat felfritt hela sommaren men sen typ 2 veckor får jag varmare luft med ac på än när den är av.
Jag har nyligen haft bort hela innertaket så min första tanke var att jag lyckats pillat på non temperaturgivare som sitter i taket?
Dock kom jag på att jag för typ 2 veckor sen började det lukta bränd el i bilen medans jag låg på motorvägen, så tänkte att det kunde vara säkring eller relä som brunnit, kollade säkringarna som har men ac att göra å dom va hela men efter mycket googlade har jag inte lyckats hitta vart relä't till ac sitter.

Förslag på vad som kan va fel?
Själv tror jag inte det är kompressorn eller brist på köldmedium.
Senast redigerat av XeRoXx (5 september 2016)

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
5 september 2016
Om du är säker på ovanstående så kan du kolla med ett instrument att kompressorn verkligen får ström genom att mäta på kablaget som går dit.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

105 Inlägg
5 september 2016
Trådstartare
tommen1 skrev:
Om du är säker på ovanstående så kan du kolla med ett instrument att kompressorn verkligen får ström genom att mäta på kablaget som går dit.

Dä hade jag inte tänkt på får prova dä smile

168 Inlägg
6 september 2016
Låter som du har brist på kylmedel, räcker med att en liten del försvinner så går ej kompressorn igång, sen är det ju bara kolla först om det finns kylmedel alls?

Sen ser du på kompressorn om den fungerar eller inte, antingen snurrar den eller inte. Och när du ska kolla om du har kylmedel alls så öppna högtrycks-porten och peta på ventilen med en spik eller liknande i 2 sek, är de fortfarande tryck kvar så har du gas annars hör du om gasen är slut
Senast redigerat av citrouz (6 september 2016)

Sök