3260
Sök

nån här som grejjer med hästar

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
5 januari 2007
Ja, hur har det gått för er?

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
5 januari 2007
Lyckligtvis var de bara en hovböld stor som ett ägg typ tongue
Stackars hästen men nu är den uppskuren och han står med omslagoch boxvila. Hovslagaren kommer tillbaka på söndag å slår på skon :S
Tack alla smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

351 Inlägg
6 januari 2007
Trådstartare
tror att de som klankar ner på hästar är för rädda för att rida, för de finns inge härligare än att galoppera eller tölta fram på mjuka fina skogsvägar, smile okejj sladda är ju kul oxå, men det är ridningen jag blir vad ska man säga, het av,, fråga min kille, hur jag är efter ett ridpass smile  tur att de bara va en hovböld, enda min haft är mugg men de fick ja bort på 3 dar, smile har nys svart ute å gått me min häst men han är mer som en hund, hehe ni skulel se oss, http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/06160000-06169999/640x480/6168439.jpg

Våga Köra Sänkt

272 Inlägg
6 januari 2007
håller fullständigt med föregående talare!

331 Inlägg
6 januari 2007
Håller me dig! Den som inte har provat och rida har verkligen missat nått!

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
6 januari 2007
Brukar hjälpa tjejen att rasta hästerna då och då, när hon inte har tid.
-hon hatar när jag kallar det för det.
Hästen som jag hjälper henne med är en Tinker, Stor som en Mack truck lika bred som en lamborgini och käkar som en elefant. För dom som inte vet.
Senast redigerat av jinxs (6 januari 2007)

Diesel is the blood of satan.

Corradotjejen med tyskstuk..
14 Inlägg
6 januari 2007
Jag håller också med dig 740tjejen.
Men sen alla som tror att ridning är hur lätt som helst å att det inte är så jobbigt med ett ridpass då? "Det är väl inte så jobbigt å rida för hästen gör ju det mesta jobbet" vem har inte hört den kommentaren?
Sen alla kommentarer om att leka med maten?? jag blir såå trött..

Jag behöver inte inledas i frestelse. Jag kan gå själv.

331 Inlägg
6 januari 2007
jinxs skrev:
Brukar hjälpa tjejen att rasta hästerna då och då, när hon inte har tid.
-hon hatar när jag kallar det för det.
Hästen som jag hjälper henne med är en Tinker, Stor som en Mack truck lika bred som en lamborgini och käkar som en elefant. För dom som inte vet.

Tinkerhästarna är ju hur gosiga som helst tongue Se det positiva i det: Du har ju en varm nalle att gosa med tongue

Bergis:
Vi hästmänniskor har fått höra de kommentarerna FÖR många gånger... Vi får fixa en bilträff där man får chansen att prova på ridning tongue (hästen kommer självklart ha öronproppar) Haha

1 163 Inlägg
6 januari 2007
Hmm, det här är väl fel sida på internet att erkänna ett hästintresse men skit samma...
Har ett häst intresse tack vare min mor och min flickvän, dock begränsat till arbets hästar och framför allt Nordsvensk! smile
Skönt att kunna lunka fram ett par timmar i skogen med hunden, sen är det en kul utmaning att arbeta med hästar i lantbruk och skog så skulle vara intressant att prova på.

Mvh

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
6 januari 2007
FL3JM skrev:
Jag har 340 hästar.

Haha! big_smile jag har bara 150 hästar hmm

Bmw osv..

90mil+ på en tank.
484 Inlägg
6 januari 2007
960_Girl skrev:
Tinkerhästarna är ju hur gosiga som helst tongue Se det positiva i det: Du har ju en varm nalle att gosa med tongue

Kan faktiskt hålla med lite där,Den är som en nalle.
-hade jag haft lite mer tid eller om jag inte hade haft bilhobbyn. Så hade jag nog adopterat den själv.
Jag gillar den faktiskt skarpt,Tjejens häst ser ut som en liten mylittle pony häst. När dom står bredvid varandra.

Diesel is the blood of satan.

44 Inlägg
7 januari 2007
1 fyrbent hästkraft och 115 "heta" dieselkusar.

351 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
ja en bilträff med prova på ridning jag lovar hadde jag haft en äldre häst som inte brytt sig om bilar så hadde ja ställt upp, men unghästen gillar inte höga ljud visst de går när vi möter bilar på vägen men traktorer å lastbilar ujuj fullt sjå å sitta kvar hehe

Våga Köra Sänkt

C70 byggande djurvårdare
545 Inlägg
8 januari 2007
ErskPersk skrev:
Saab_girl skrev:
John87 skrev:

Börjar bli lite agressivt här va? Ge varandra en kram smile

För att svara på din fråga, ja. Jag har ätit burgare med hästkött. Inget fel med den smaken.
Ta inte illa upp, men du verkade mena att det inte fanns burgare med hästkött...

Det va dock inte det tråden handlade om. Va bara tvungen att svara dig, eftersom du verkade säker på att det inte fanns...

(Jag kanske tolkade allt fel. I så fall ber jag om ursäkt.)

inte vet ja, e inte så haj på mat;)

godtar ursäkten..!!

*Kram* wink

puss;)

Två ord räcker, SAAB knäcker

331 Inlägg
8 januari 2007
740tjejen skrev:
ja en bilträff med prova på ridning jag lovar hadde jag haft en äldre häst som inte brytt sig om bilar så hadde ja ställt upp, men unghästen gillar inte höga ljud visst de går när vi möter bilar på vägen men traktorer å lastbilar ujuj fullt sjå å sitta kvar hehe

Vi får låna några lugna, stadiga arbetshästar tongue
Hade iaf vart jäkligt kul att se hur tuffa alla (speciellt killar) hade vart wink

351 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
960_Girl skrev:
740tjejen skrev:

Hade iaf vart jäkligt kul att se hur tuffa alla (speciellt killar) hade vart wink

kan låna stallägarens nordis, hehe hon är liak hög som hon är bred, en äkta gammal nordis, inte som dagens tunna nordisar sen kan vi ju ta min lille unghäst så de får känna på lite rodeo oxå, hehe för de krävs lika mycket finesser att rida en häst som att styra en bil i en kontrollerad sladd,

Våga Köra Sänkt

331 Inlägg
8 januari 2007
740tjejen skrev:
960_Girl skrev:
740tjejen skrev:

kan låna stallägarens nordis, hehe hon är liak hög som hon är bred, en äkta gammal nordis, inte som dagens tunna nordisar sen kan vi ju ta min lille unghäst så de får känna på lite rodeo oxå, hehe för de krävs lika mycket finesser att rida en häst som att styra en bil i en kontrollerad sladd,

Haha det här börjar ju bli en bra plan tongue skämt åsido...
Den beskrivning stämmer iaf till 100%!

Ett tips! (Ta inte detta helt på allvar) Använd skor med platå/hög sula om du ska rida en rodeohäst tongue Stadigt som fan..haha

351 Inlägg
8 januari 2007
Trådstartare
960_Girl skrev:
740tjejen skrev:
960_Girl skrev:

Haha det här börjar ju bli en bra plan tongue skämt åsido...
Den beskrivning stämmer iaf till 100%!

Ett tips! (Ta inte detta helt på allvar) Använd skor med platå/hög sula om du ska rida en rodeohäst tongue Stadigt som fan..haha

ja för ja rekomenderar inte tofflor, gympaskor eller finskor och absolute inte barfota, red me gympaskor på den gammla hästen men då red ja mest barbacka, nu har ja rejäla känger me klack och säkerhetsstigbyglar då han får glädjeskutt i skritt tölt å galopp så man vet aldrig när han bockar, men lite skojj är de oxå, hehe

Våga Köra Sänkt

331 Inlägg
8 januari 2007
740tjejen skrev:
ja för ja rekomenderar inte tofflor, gympaskor eller finskor och absolute inte barfota, red me gympaskor på den gammla hästen men då red ja mest barbacka, nu har ja rejäla känger me klack och säkerhetsstigbyglar då han får glädjeskutt i skritt tölt å galopp så man vet aldrig när han bockar, men lite skojj är de oxå, hehe

Tofflor och finskor skulle jag nog aldrig våga sätta mig i sadeln med! Om det inte va uppvisning och mina ridstövlar inte matchade klädseln tongue
Små skutt och lite envishet gör inget men när de drar igång me rörelser från Spanska ridskolan möter Rodeo då är man inte lika tuff...

331 Inlägg
8 januari 2007
Peter_J_H skrev:
Tjejkompisarna har hästar. De försöker lära mig att rida om det räknas? smile

Har de inte lyckats? tongue
Senast redigerat av 960_Girl (9 januari 2007)

Sök