mr_green skrev:
Jag har en liten grej. När jag har kommenterat en bild på nåns sida och denne svarar fick man ju en notis förut. Det verkar man inte få längre.
Sen har jag märkt en riktigt tråkig trend efter uppdateringen. Man får ju inga betyg eller kommentarer längre. Jag gillar iaf sånt.
Jag ska kika på det där med notifieringen, man ska absolut få en så som du beskriver.
Ang betygsättningen så är röstningen lite dumt placerad tror jag, men vi ska flytta på den och göra det hela tydligare. Det är på gång.
Vi har även en helt ny funktion för bilarna på gång. Det finns egentligen ingen anledning att hålla det hemligt antar jag, och vi har kommit så pass långt nu och det fungerar väl att vi nog kan gå ut med att det kommer att komma...
Vi har noterat att det är svårt att "slösurfa" runt bland bilarna, och vi vill råda bot på det. Så vi kommer att införa en liknande funktion som Youtube har genom att lista ett gäng bilar på varje bil i stil med "du kanske även är intresserad av dessa bilar".
Det kan låta väldigt enkelt, men det handlar inte om en enkel liten "mini sökning" vi gör åt dig, utan det hela är mycket smartare än så och mycket avancerat. Det hela baseras på maskinlärning. Vi sätter upp en ny separat server för funktionen, och matar den med massor av data från sajten, varpå den analyserar data och lär sig mönster utifrån vad vi bett den göra. Därefter kan vi efterfråga resultat i stil med "ge mig 10 bilar som liknar den här" eller "utifrån de som besökt den här bilen, vilka andra bilar har man också besök". Det är riktigt häftigt faktiskt, och öppnar upp många möjligheter.
I vilket fall, vi jobbar med att finjustera det hela nu i vår testmiljö, och en första version kan nog komma relativt snart.
Mvh