12 december 2016
Trådstartare
Blinkersolja skrev:
Läste om reglerna här på Garaget men hitta inte någon regel om att man INTE får länka till en stylingsida i sin beskrivning om bilen man äger så alltså går det bra?.
Här är en annan regel
"5§ Bortglömda bilar tas bort
Aktuella bilar som legat orörda en längre tid riskeras att inaktiveras och därefter raderas helt." och det finns en hel uppsjö av bilar som är bortglömda sen länge,vissa har ju inte varit aktiva sen 2009 typ så en rensning av bortglömda bilar kanske skulle vara på sin plats?.
Ja, det går utmärkt om vissa kriterier uppfylls. Det finns ju en sektion om marknadsföring i reglerna, så kolla där. Den sektionen gäller ju även signaturen så sätt.
Ang. gamla bilar så diskuterar vi det där lite, och regeln bör nog formuleras om kanske. Jag menar, en bil man har markerad som såld kan ju vara kvar tycker jag, det finns ju inte mycket man kan uppdatera där liksom. De övriga kan väl diskuteras, men samtidigt tycker jag nog inte de gör någon skada heller om de ligger kvar. Vad vi snarare borde fokusera på är att ta bort inaktiva användare (och då framför allt de utan bilar), men först vill vi försöka nå dessa för att påminna lite om sajten
Vi kikar på den biten och hur vi ska göra rent praktiskt, sen får vi se hur det blir helt enkelt. Dock så skadar Inget av detta på något sätt egentligen tycker jag, så vi har inte riktigt prioriterat "upprensning" än. Men vi vill ta tag i det så småningom iallafall...
Mvh
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."