Hejhej, ha uppdaterad första inlägget helt å hållet.
Men ska vi med lite bilder efter jag ha tvättat efter en månad?!
och sen skriver jag mer.
Är ni redo?
Då kör vi.
Bilder ifrån tvättendagen.
Har en sak att erkänna. Bli ungefär förälskad för varje gång jag kör henne. “Helt” tyst, sköna fjädrar när man kör och över på stenplattor samt bra drag, vipps så kör man över hastighetsbegränsning…
En lyxbil kan jag faktiskt får säga tycker jag.
Fast inte som Porsche panamera dock…
Men tyvärr så råkade jag köra på en stenmur som var ivägen i gångfart som tur var i torsdags kväll/natt. Kanske behöver mer bakljus… :p
Men tydligen så måste jag kört på så att det kom på höger sida på slutdämparen på avgasröret.
För när jag körde på grusplan för att parkera så hörde att det började skapa under bilen…
Så jag gick å kollade så såg jag detta
Men det var bara hållaren för slutdämparen som ha trillat ner så det är fixat, men jag behöver byta avgassystem inom en snar framtid dock.
Men det blev inte så stora skador som tur var. Lite Lackskador och en repa på listen.
Vad tror nu om detta, ska man köra på rostfritt eller inte?
https://www.maptunparts.se/avgassystem/ … -2003.htmlMen detta tänker jag fixa för Ragnhild.
*Fixa rost på utsidan
*Helrekond
*Byta olja, senaste service var för 1 500mil och ett år sen.
*Byta inredning
*Ny vindruta
*Foliera
*Solfim(?)
*Byta bromsar bak behöves tror jag
*Byta avgassystem
*Usablinks
*Vindavvisare
*Vinge
*Byta emblem fram
*Byta stereo och skaffa mer/bättre högtalare innan studenten nästa sommar
*Ljuddämpar (?)
*Fixa nyckel
Hade glömt att säga att jag ha köpt en inredning (förarsäte, passaresäte, armstöd, baksäte och dörrsidor) i skinn med rätt färg (beige). Ventilation stolar och rövvärmare i vänstra baksäte. Men ska nog fixa rövvärmare i högra bakstol också.
Allt detta för tusen spänn. Ett fynd med andra ord.
Eftersom jag jobba/har praktik på en reklamfimera så tänkte jag att foilera min bil som första gång.
På frontsplitter, kjolarna på sidorna och listen längst ner på bakhjulen, till svart.
Så man slipper köra på lacken direkt.
Men hur laga man detta? Byta handtag?
Jag ha alltid undrat varför de inte lyser i baksäte mellan de gör i framsätet. Så jag såg att det var en lampa som hade gått sönder…
Bara att beställa en ny och en ny emblem fram om jag hitta en för bra pris.
Ska man har gula dimljus(själva glaset) eller inte?
Ger de bättre ljus i dimma?
Köpte denna klistermärken innan och satte på solskyddet som ger bättre luftförde till turbon. :p
Kommer nog uppdatera denna inlägget iframtiden så kom till bak denna inlägget.
Get low, get get get low