Vad jag förstått är att det är en b14 motor med förgasare och då jag inte kan någonting om denna motor så söker jag lite råd vad man ska kolla efter så den fungerar bra. Är motorn duglig? Ser det ut som ett bra köp? Har ni några tips när det gäller denna motor? Bilen kommer användas som vinterbil.
De där gamla burkarna är faktiskt riktigt ok. Dessutom rullar de billigt. Kolla så kupéfläkt & torkare går på alla lägen är väl det enda jag kan komma på. Bara köp.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kolla att du har bra tomgång, går den illa/inte alls utan gas kan den behöva ny bränsleventil till förgasaren.. Kostade 300kr en gång i tiden (2011) hos Softbildelar, senaste sökningen låg den på 2300 kr hos Misab.
Hej igen! Nu har jag köpt den! Tomgången gick bra, behövdes ingen gas för att hålla bilen vid liv. Jag ska använda bilen under vinterhalvåret Kupéfläkt o torkare fungerade felfritt!
Hej igen! Nu har jag köpt den! Tomgången gick bra, behövdes ingen gas för att hålla bilen vid liv. Jag ska använda bilen under vinterhalvåret Kupéfläkt o torkare fungerade felfritt!
På något märkligt sätt så är jag lite avis... Fin balans i de där på snöiga vägar. Dessutom behöver man inte vara skräckslagen för en repa i en snövall. Hade grym värme i min vill jag minnas. Vinterpulka då kalendern visade 1995...
Släng upp bilder!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
På något märkligt sätt så är jag lite avis... Fin balans i de där på snöiga vägar. Dessutom behöver man inte vara skräckslagen för en repa i en snövall. Hade grym värme i min vill jag minnas. Vinterpulka då kalendern visade 1995...
Var snäll mot Renaultsnurran, kör den ordentligt genomvarm innan du påfrestar den då det är en sofistikerad maskin som i paritet med Farraris och Maseratis inte håller annars på så vis att cylinderfoderna följer med kolvarna nedåt. Grattis till en kul och välbalanserad Volvo vilket inte är vanligt hos märket.