4463
Sök

Volvo 945 Turbo 1998 | Blöddrar, seg respons från tomgång!

43 Inlägg
7 oktober 2016
Trådstartare
Tjenare!

Jag har ett litet problem, när bilen står på tomgång så "pofffar" det i avgasröret och när man står på tomgång och trycker snabbt på gasen så blöddrar den och  är seg att komma upp i varv och beter sig som att den får för lite eller för mycket soppa. När man kör är det inga problem med responsen utan den är bra tycker jag.

Jag vet inte om det är på grund av samma fel men även när jag trycker fullt på gasen 2an-3an så vissa gånger rycker den till som att jag kör in i en vägg. Är det spikningar? Det är som att soppan försvinner, eller flödar och får för mycket. Jag kan tillägga att den är chippad med tändning och bränsle chip från KL Racing köpt någon månad sen och laddar 0.9 bar. Det luktar soppa i bilen till och från.

Testat byta ut båda slangarna till kol kanistern för jag hade läst någonstans att det kunde vara det som gjorde att det luktar bensin. Även bytt ut tändkablarna till NGKs, nya NGK tändstift.

Bifogar ett klipp när kompisen pumpar på gasen, jag vet inte om man hör något speciellt bra men det är något iallafall.

https://www.youtube.com/watch?v=tP-ZxXFqTC4

Sök