JohnMayLives skrev:
523i 1997, men som sagt han har ägt den sen den gått 15000 mil, full servicebok o den köptes av första ägaren. Stötdämpare/fjädrar bytte han (till beg från en 12000 milad M5 E39) vid ca 40000 mil, blev som "natt o dag" då original var garanterat sopslut. Laddningsregulatorn gav upp vid runt 45000 mil, termostathuset fick en spricka för nåt år sedan. Utöver detta har han bytt några stag i hjupupphängningen både fram & bak, nya bromsskivor runt om (nähä???) men är det något att hänga upp sig på när bilen gått så jäkla långt?
Jag har själv kört bilen o den känns, och går, som den skall, svårt att tro att den gått så långt. Snål är den oxå, speciellt runt 130 km/h. Man kanske får intrycket av att det är en "pärla", men icke. Den har lite rost i nån skärmkant, får leva ett rätt hårt liv men har hittills klarat alla uppgifter. Men så kan det såklart inte fortsätta, växellådan kommer pajja, det har jag talat om för honom nu i 2-3 års tid

Gällande Vetctra GTS otur med BMW så gissar jag att det beror på hans natur, det verkar som om han handlar med bilar, flertalet bilar har han bara ägt nån månad, nån bara i några dagar. Köpa billigt sälja dyrare, låter det bekant

?