4718
Sök

Köpråd pigg sedan som inte går sönder så ofta

Evildan
6 november 2016
#121
panda666 skrev:
Acobra skrev:
Tänkte bara flika in lite med erfarenheter då jag ägt både en IS 200 (manuell) och en IS 300 samt så har jag kört mycket med en BMW E46 320 (om jag inte missminner mej, var farsgubbens bil).  Enligt mej så är 200an och E46an snarlika bilar bara att Lexusen hade bättre komfort. Jag upplevde 200an som en stabilare bil men kan bero på skicket på bmw (bruksskick) samt att 200an (finare bruksskick) var en Sport (torsen diffad + lite annan fjädring)

Som du säkert vet så har 300an ca 200 kusar (2jz motorn) parat med automatlåda, de hade ungefär samma förbrukning för mej mycket stadskörning samt gasglad kan tilläggas.
Vet inte om någon skrivit förut men 200an finns i manuell och automat 300 såldes bara som automat i Sverige, finns någon manuell har jag för mej om den är ombyggd eller importerad vet jag ej.

Men som du vart inne på dom är inga raketer men är heller inte de långsammaste bilarna jag kört i respektive effekt klass.
Sen går båda Lexusarna att skrämma upp såklart, 300an är billigare i detta fall.

tack och fint skrivet. jasså fanns dom bara i automat i sverige. därför ja inte sett nån manuell alls. tror inte ens ja sett 300an alls faktiskt.  folk begär för mycket för e46 också. en gammal 98 328 för över 30k nu.

@evil. gas passat? har du inte kvar prius längre? eller har du den med?

Evil har inte ägt någon Prius på snart ett år pga husrenovering vilket gjort att en oöm laståsna med drag har behövts.
Nu är kåken såld och efter flytt får vi se vad som händer.

4 261 Inlägg
6 november 2016
Trådstartare
#122
Evildan skrev:
panda666 skrev:
Acobra skrev:
Tänkte bara flika in lite med erfarenheter då jag ägt både en IS 200 (manuell) och en IS 300 samt så har jag kört mycket med en BMW E46 320 (om jag inte missminner mej, var farsgubbens bil).  Enligt mej så är 200an och E46an snarlika bilar bara att Lexusen hade bättre komfort. Jag upplevde 200an som en stabilare bil men kan bero på skicket på bmw (bruksskick) samt att 200an (finare bruksskick) var en Sport (torsen diffad + lite annan fjädring)

Som du säkert vet så har 300an ca 200 kusar (2jz motorn) parat med automatlåda, de hade ungefär samma förbrukning för mej mycket stadskörning samt gasglad kan tilläggas.
Vet inte om någon skrivit förut men 200an finns i manuell och automat 300 såldes bara som automat i Sverige, finns någon manuell har jag för mej om den är ombyggd eller importerad vet jag ej.

Men som du vart inne på dom är inga raketer men är heller inte de långsammaste bilarna jag kört i respektive effekt klass.
Sen går båda Lexusarna att skrämma upp såklart, 300an är billigare i detta fall.

tack och fint skrivet. jasså fanns dom bara i automat i sverige. därför ja inte sett nån manuell alls. tror inte ens ja sett 300an alls faktiskt.  folk begär för mycket för e46 också. en gammal 98 328 för över 30k nu.

@evil. gas passat? har du inte kvar prius längre? eller har du den med?

Evil har inte ägt någon Prius på snart ett år pga husrenovering vilket gjort att en oöm laståsna med drag har behövts.
Nu är kåken såld och efter flytt får vi se vad som händer.

aa ok,  har jävligt svårt att bestämma mig ifall jag ska behålla f10-skaffa lexus-skaffa v8 e39^^ fan det här är så jävla svårt.

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 november 2016
#123
Jag tycker du ska åka och provköra en GS430. Det kommer inte bli någon billig bil att äga men det kommer nog vara mer än trevligt att kryssa en sådan. Alternativt en GS450h, gamla modellen 06-12. Lite dyrare än dina 50k, men byter du in din Bee Em Trouble-You så går du säkert jämnt ut.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
6 november 2016
#124
caromania skrev:
Jag tycker du ska åka och provköra en GS430. Det kommer inte bli någon billig bil att äga men det kommer nog vara mer än trevligt att kryssa en sådan. Alternativt en GS450h, gamla modellen 06-12. Lite dyrare än dina 50k, men byter du in din Bee Em Trouble-You så går du säkert jämnt ut.

Jag väntar på att köpa en mindre barnvagn sedan blir det en GS450h alternativt en RX450h.

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 november 2016
#125
Evildan skrev:
caromania skrev:
Jag tycker du ska åka och provköra en GS430. Det kommer inte bli någon billig bil att äga men det kommer nog vara mer än trevligt att kryssa en sådan. Alternativt en GS450h, gamla modellen 06-12. Lite dyrare än dina 50k, men byter du in din Bee Em Trouble-You så går du säkert jämnt ut.

Jag väntar på att köpa en mindre barnvagn sedan blir det en GS450h alternativt en RX450h.

Nya GS hybriden är ju mycket större men dyr, dyr, dyr!
Gamla GS har obefintligt bagagerum men har krupit ner i pris och är snabbare. Fan! Jag vill ha en!
Äsch. En GS300 har ju ändå 250kusar. Det får räcka några år.

Vi borde arrangera något försäkringsbedrägeri. Smälla Passaten med Hondan. Fast då exploderar väl din skorv! Kanske ska skippa det.

Panda. Laga din Bimmer först. Sedan köper du en riktig bil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

62 Inlägg
6 november 2016
#126
panda666 skrev:
Acobra skrev:
Tänkte bara flika in lite med erfarenheter då jag ägt både en IS 200 (manuell) och en IS 300 samt så har jag kört mycket med en BMW E46 320 (om jag inte missminner mej, var farsgubbens bil).  Enligt mej så är 200an och E46an snarlika bilar bara att Lexusen hade bättre komfort. Jag upplevde 200an som en stabilare bil men kan bero på skicket på bmw (bruksskick) samt att 200an (finare bruksskick) var en Sport (torsen diffad + lite annan fjädring)

Som du säkert vet så har 300an ca 200 kusar (2jz motorn) parat med automatlåda, de hade ungefär samma förbrukning för mej mycket stadskörning samt gasglad kan tilläggas.
Vet inte om någon skrivit förut men 200an finns i manuell och automat 300 såldes bara som automat i Sverige, finns någon manuell har jag för mej om den är ombyggd eller importerad vet jag ej.

Men som du vart inne på dom är inga raketer men är heller inte de långsammaste bilarna jag kört i respektive effekt klass.
Sen går båda Lexusarna att skrämma upp såklart, 300an är billigare i detta fall.

tack och fint skrivet. jasså fanns dom bara i automat i sverige. därför ja inte sett nån manuell alls. tror inte ens ja sett 300an alls faktiskt.  folk begär för mycket för e46 också. en gammal 98 328 för över 30k nu.

@evil. gas passat? har du inte kvar prius längre? eller har du den med?

Jag har bara hört talas om en manuell i Sverige men var länge sedan nu.
Överlag är det inte så stor skillnad på 2/300 är mest Motor/Drivlina som det skiljer på om jag minns rätt.
Skulle kunna vara rimligt med tanke vad min kostade för 4-5 år sedan. Låter dyrt fast hittar man en som är bra så kan den vara värd det.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.

Evildan
6 november 2016
#127
caromania skrev:
Evildan skrev:
caromania skrev:
Jag tycker du ska åka och provköra en GS430. Det kommer inte bli någon billig bil att äga men det kommer nog vara mer än trevligt att kryssa en sådan. Alternativt en GS450h, gamla modellen 06-12. Lite dyrare än dina 50k, men byter du in din Bee Em Trouble-You så går du säkert jämnt ut.

Jag väntar på att köpa en mindre barnvagn sedan blir det en GS450h alternativt en RX450h.

Nya GS hybriden är ju mycket större men dyr, dyr, dyr!
Gamla GS har obefintligt bagagerum men har krupit ner i pris och är snabbare. Fan! Jag vill ha en!
Äsch. En GS300 har ju ändå 250kusar. Det får räcka några år.

Vi borde arrangera något försäkringsbedrägeri. Smälla Passaten med Hondan. Fast då exploderar väl din skorv! Kanske ska skippa det.

Panda. Laga din Bimmer först. Sedan köper du en riktig bil.

Det blir en S190 när det blir någon för L10 från 2011 och framåt är jag för snål att betala för.

Då får du komma hit med Hondan för Passaten vågar jag faen köra över kommungränsen med vintertid med alla signalfel och urspårningar, buss är jag inte förtjust i att åka. Sommartid slipper jag frysa under promenaden.

4 261 Inlägg
6 november 2016
Trådstartare
#128
har fått erbjudande att köpa en lexus is 200 billigt. a jo ska laga bimmern först sen får vi se.^^ kan inte nån av er elda upp min bimmer? har brand försäkring i halv försäkringen^^^^^^eller smälla går ju också

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 november 2016
#129
Haha om inte förr så nu kommer nog tråden snart låsas. Nu saknar vi bara en reinkarnerad Dawwe som trollar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 261 Inlägg
6 november 2016
Trådstartare
#130
nä varför ska den låsas? jag får ju bra med info här, behöver bara hjälp att bestämma mig vad jag ska välja.

Evildan
6 november 2016
#131
caromania skrev:
Haha om inte förr så nu kommer nog tråden snart låsas. Nu saknar vi bara en reinkarnerad Dawwe som trollar.

He Said Jehova!
Konto nr4 är nog i startgroparna eller så kryps det till korset och loggas in på det "riktiga" ursprungliga.
Men det är nog förbannat svårt att göra logga in efter att ha lämnat sighten med buller och bång efter att ha misskött sig, stoltheten ack den arma stoltheten.

Till ursprungstopic så tycker jag fortfarande att TS gör rätt i att byta bort bumsen till något mer tillförlitligt men givetvis efter att generalagenten sagt sitt och givetvis fixat bilfan för att inte ge premiumryktet ännu en pungspark.

Evildan
6 november 2016
#132
panda666 skrev:
nä varför ska den låsas? jag får ju bra med info här, behöver bara hjälp att bestämma mig vad jag ska välja.

Du menar,hoppas jag, välja bil och inte välja T-Gul eller bensin till bilen? wink
Provkör ngn IS200 hos ngn handlare så kan du lättare bestämma om det vore något för dig.
Siffror är en sak medans känslan när man drar på växlarna är en helt annan.
GS450H känns ganska rapp men pga elmotorn steglösa lådan och tystheten upplevs den långsammare än den är med sina 5.9s till 100km/h.
En Corolla -77 1300cc med tätstegad låda upplevs som riktigt rapp trots att det tar närapå 3 gånger så lång tid att komma upp i 90km/h.
Caromania kan vittna om detta genom sina 7:or.

4 261 Inlägg
6 november 2016
Trådstartare
#133
Evildan skrev:
caromania skrev:
Haha om inte förr så nu kommer nog tråden snart låsas. Nu saknar vi bara en reinkarnerad Dawwe som trollar.

He Said Jehova!
Konto nr4 är nog i startgroparna eller så kryps det till korset och loggas in på det "riktiga" ursprungliga.
Men det är nog förbannat svårt att göra logga in efter att ha lämnat sighten med buller och bång efter att ha misskött sig, stoltheten ack den arma stoltheten.

Till ursprungstopic så tycker jag fortfarande att TS gör rätt i att byta bort bumsen till något mer tillförlitligt men givetvis efter att generalagenten sagt sitt och givetvis fixat bilfan för att inte ge premiumryktet ännu en pungspark.

du skriver alltid roligt och får mig att skratta, dom flesta säger att is200 är riktigt slöa och törstiga, gör mig lite orolig? är dom jättetrötta eller?  orkar kanske inte ha en slöare bil än min nuvarande. min f10 är inte speciellt jättepigg men går helt ok till vardan, ser att många klagar på att lexusen är slö. 200an.  gillar just mest manuel, annars skulle ja bara skaffa en 540 automat längesen, finns 1000 på blocket men hittar ingen jäkla manuel nånstans. bara 535! varför finns det så många 535 när det är en mellan modell???

Forummoderator
9 299 Inlägg
6 november 2016
#134
panda666 skrev:
Evildan skrev:
caromania skrev:
Haha om inte förr så nu kommer nog tråden snart låsas. Nu saknar vi bara en reinkarnerad Dawwe som trollar.

He Said Jehova!
Konto nr4 är nog i startgroparna eller så kryps det till korset och loggas in på det "riktiga" ursprungliga.
Men det är nog förbannat svårt att göra logga in efter att ha lämnat sighten med buller och bång efter att ha misskött sig, stoltheten ack den arma stoltheten.

Till ursprungstopic så tycker jag fortfarande att TS gör rätt i att byta bort bumsen till något mer tillförlitligt men givetvis efter att generalagenten sagt sitt och givetvis fixat bilfan för att inte ge premiumryktet ännu en pungspark.

du skriver alltid roligt och får mig att skratta, dom flesta säger att is200 är riktigt slöa och törstiga, gör mig lite orolig? är dom jättetrötta eller?  orkar kanske inte ha en slöare bil än min nuvarande. min f10 är inte speciellt jättepigg men går helt ok till vardan, ser att många klagar på att lexusen är slö. 200an.  gillar just mest manuel, annars skulle ja bara skaffa en 540 automat längesen, finns 1000 på blocket men hittar ingen jäkla manuel nånstans. bara 535! varför finns det så många 535 när det är en mellan modell???

Evil är inte rolig, han är bara Evil! Enligt ryktet äter han ekorrungar i meditativt syfte och sväljer ner dem med irländskt getblod.

Is200 är nog ganska slö. Samtidigt, rådet som är sagt stämmer, åk och provkör en sådan för att skaffa dig en uppfattning.

Automatbilar blir ju vanligare och vanligare. Speciellt i större bilar. Det finns så att säga ingen vits att sitta och vispa när man åker 1800kg V6-V8 med över 200hästar. Det går mjukare, drar inte mycket mer soppa längre och är bekvämare. Har du inte behov av stort bagage så är ju en GS450h en dräpare vad gäller acceleration med en relativt låg förbrukning som bonus.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

4 261 Inlägg
6 november 2016
Trådstartare
#135
caromania skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:

He Said Jehova!
Konto nr4 är nog i startgroparna eller så kryps det till korset och loggas in på det "riktiga" ursprungliga.
Men det är nog förbannat svårt att göra logga in efter att ha lämnat sighten med buller och bång efter att ha misskött sig, stoltheten ack den arma stoltheten.

Till ursprungstopic så tycker jag fortfarande att TS gör rätt i att byta bort bumsen till något mer tillförlitligt men givetvis efter att generalagenten sagt sitt och givetvis fixat bilfan för att inte ge premiumryktet ännu en pungspark.

du skriver alltid roligt och får mig att skratta, dom flesta säger att is200 är riktigt slöa och törstiga, gör mig lite orolig? är dom jättetrötta eller?  orkar kanske inte ha en slöare bil än min nuvarande. min f10 är inte speciellt jättepigg men går helt ok till vardan, ser att många klagar på att lexusen är slö. 200an.  gillar just mest manuel, annars skulle ja bara skaffa en 540 automat längesen, finns 1000 på blocket men hittar ingen jäkla manuel nånstans. bara 535! varför finns det så många 535 när det är en mellan modell???

Evil är inte rolig, han är bara Evil! Enligt ryktet äter han ekorrungar i meditativt syfte och sväljer ner dem med irländskt getblod.

Is200 är nog ganska slö. Samtidigt, rådet som är sagt stämmer, åk och provkör en sådan för att skaffa dig en uppfattning.

Automatbilar blir ju vanligare och vanligare. Speciellt i större bilar. Det finns så att säga ingen vits att sitta och vispa när man åker 1800kg V6-V8 med över 200hästar. Det går mjukare, drar inte mycket mer soppa längre och är bekvämare. Har du inte behov av stort bagage så är ju en GS450h en dräpare vad gäller acceleration med en relativt låg förbrukning som bonus.

saken är att jag förväntar mig att manuel ska hålla bättre än en automat. men kanske är ute o cyklar.  hur ofta går en automat låda sönder? hur börjar det?

Forummoderator
18 154 Inlägg
6 november 2016
#136
panda666 skrev:
caromania skrev:
panda666 skrev:

du skriver alltid roligt och får mig att skratta, dom flesta säger att is200 är riktigt slöa och törstiga, gör mig lite orolig? är dom jättetrötta eller?  orkar kanske inte ha en slöare bil än min nuvarande. min f10 är inte speciellt jättepigg men går helt ok till vardan, ser att många klagar på att lexusen är slö. 200an.  gillar just mest manuel, annars skulle ja bara skaffa en 540 automat längesen, finns 1000 på blocket men hittar ingen jäkla manuel nånstans. bara 535! varför finns det så många 535 när det är en mellan modell???

Evil är inte rolig, han är bara Evil! Enligt ryktet äter han ekorrungar i meditativt syfte och sväljer ner dem med irländskt getblod.

Is200 är nog ganska slö. Samtidigt, rådet som är sagt stämmer, åk och provkör en sådan för att skaffa dig en uppfattning.

Automatbilar blir ju vanligare och vanligare. Speciellt i större bilar. Det finns så att säga ingen vits att sitta och vispa när man åker 1800kg V6-V8 med över 200hästar. Det går mjukare, drar inte mycket mer soppa längre och är bekvämare. Har du inte behov av stort bagage så är ju en GS450h en dräpare vad gäller acceleration med en relativt låg förbrukning som bonus.

saken är att jag förväntar mig att manuel ska hålla bättre än en automat. men kanske är ute o cyklar.  hur ofta går en automat låda sönder? hur börjar det?

Tja, du ska ju inte ha en VW med DSGlåda... Överlag håller en automat ca 40-45tmil. Lexus har ju CVT-låda och det är väl ingen som vet hur långt de gå för ingen har pallat med att köra så långt ännu.

En äldre BMW med stor maskin vet jag inte alls.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 261 Inlägg
6 november 2016
Trådstartare
#137
Hybridsmurfen skrev:
panda666 skrev:
caromania skrev:

Evil är inte rolig, han är bara Evil! Enligt ryktet äter han ekorrungar i meditativt syfte och sväljer ner dem med irländskt getblod.

Is200 är nog ganska slö. Samtidigt, rådet som är sagt stämmer, åk och provkör en sådan för att skaffa dig en uppfattning.

Automatbilar blir ju vanligare och vanligare. Speciellt i större bilar. Det finns så att säga ingen vits att sitta och vispa när man åker 1800kg V6-V8 med över 200hästar. Det går mjukare, drar inte mycket mer soppa längre och är bekvämare. Har du inte behov av stort bagage så är ju en GS450h en dräpare vad gäller acceleration med en relativt låg förbrukning som bonus.

saken är att jag förväntar mig att manuel ska hålla bättre än en automat. men kanske är ute o cyklar.  hur ofta går en automat låda sönder? hur börjar det?

Tja, du ska ju inte ha en VW med DSGlåda... Överlag håller en automat ca 40-45tmil. Lexus har ju CVT-låda och det är väl ingen som vet hur långt de gå för ingen har pallat med att köra så långt ännu.

En äldre BMW med stor maskin vet jag inte alls.

det är mest dom gamla bmw v8orna jag är orolig över hur långt och hur mycket stryk automat lådorna orkar. därför skulle en manuel vara mer för min smak^^

vet nån hur bra automat håller på e39?

Forummoderator
18 154 Inlägg
6 november 2016
#138
Eftersom jag gillar automat så gillar jag också att läsa på om olika lådor i takt med att frågorna dyker upp.

Lådan heter ZF 5HP24 och är en uppdaterad version av tidigare modell. Den som är känd för att förstöra en plastkula i automaten som gör att kulan vandrar runt i systemet som en fettklump i blodådrorna på en människa. Förr eller senare blir det stopp någonstans med följdproblem åt det mer negativa hållet.

MEN! 5HP24 har inte detta problem för att det sitter en tryckreduceringsventil som är uppdaterad. Däremot är det inte tyskarnas bästa låda. Problem med dessa gjorde att en ny låda togs fram relativt snart.

Lådan kan ändra beteende från kall till varm. Varningstecken.
Hoppar 5:e växlen in med en smäll så, nej tack.
Fel i displayen? "Kolla automatlådan" kan dock vara så enkelt att batteriet är slut, lådan får inte kräm nog i startögonblicket för att Boota upp ordentligt.

Fast jag kan inte se tusentals trådar med strul om detta så jag tror inte den är så dålig. Fast om du ska som en medlem så vackert uttryckte det i en annan tråd "Vålda med bilen" Så nja...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 261 Inlägg
7 november 2016
Trådstartare
#139
Hybridsmurfen skrev:
Eftersom jag gillar automat så gillar jag också att läsa på om olika lådor i takt med att frågorna dyker upp.

Lådan heter ZF 5HP24 och är en uppdaterad version av tidigare modell. Den som är känd för att förstöra en plastkula i automaten som gör att kulan vandrar runt i systemet som en fettklump i blodådrorna på en människa. Förr eller senare blir det stopp någonstans med följdproblem åt det mer negativa hållet.

MEN! 5HP24 har inte detta problem för att det sitter en tryckreduceringsventil som är uppdaterad. Däremot är det inte tyskarnas bästa låda. Problem med dessa gjorde att en ny låda togs fram relativt snart.

Lådan kan ändra beteende från kall till varm. Varningstecken.
Hoppar 5:e växlen in med en smäll så, nej tack.
Fel i displayen? "Kolla automatlådan" kan dock vara så enkelt att batteriet är slut, lådan får inte kräm nog i startögonblicket för att Boota upp ordentligt.

Fast jag kan inte se tusentals trådar med strul om detta så jag tror inte den är så dålig. Fast om du ska som en medlem så vackert uttryckte det i en annan tråd "Vålda med bilen" Så nja...

Vi pratar om automat i v8or nu e39 va? eller allmänt automatlådor e39 alla modeller? väldigt bra skriver och tacksamt. har inte ett fnutt om automatlådor hos bmw. vet att dom flesta med dsg har problem, audi-passat-seat?-skoda. har bmw-mercedes också dåliga lådor? finns väl nån 540 på blocket där han säger att hans låda växlar inte från 3-4 4-5 osv. Därför jag egentligen alltid kör manuel. dels för att jag inte vill glömma att köra manuelt men dels också för jag är orolig över att automat ska jävlas, men som till min tur så rasade precis min manuella också^^

Evildan
7 november 2016
#140
caromania skrev:
panda666 skrev:
Evildan skrev:

He Said Jehova!
Konto nr4 är nog i startgroparna eller så kryps det till korset och loggas in på det "riktiga" ursprungliga.
Men det är nog förbannat svårt att göra logga in efter att ha lämnat sighten med buller och bång efter att ha misskött sig, stoltheten ack den arma stoltheten.

Till ursprungstopic så tycker jag fortfarande att TS gör rätt i att byta bort bumsen till något mer tillförlitligt men givetvis efter att generalagenten sagt sitt och givetvis fixat bilfan för att inte ge premiumryktet ännu en pungspark.

du skriver alltid roligt och får mig att skratta, dom flesta säger att is200 är riktigt slöa och törstiga, gör mig lite orolig? är dom jättetrötta eller?  orkar kanske inte ha en slöare bil än min nuvarande. min f10 är inte speciellt jättepigg men går helt ok till vardan, ser att många klagar på att lexusen är slö. 200an.  gillar just mest manuel, annars skulle ja bara skaffa en 540 automat längesen, finns 1000 på blocket men hittar ingen jäkla manuel nånstans. bara 535! varför finns det så många 535 när det är en mellan modell???

Evil är inte rolig, han är bara Evil! Enligt ryktet äter han ekorrungar i meditativt syfte och sväljer ner dem med irländskt getblod.

Is200 är nog ganska slö. Samtidigt, rådet som är sagt stämmer, åk och provkör en sådan för att skaffa dig en uppfattning.

Automatbilar blir ju vanligare och vanligare. Speciellt i större bilar. Det finns så att säga ingen vits att sitta och vispa när man åker 1800kg V6-V8 med över 200hästar. Det går mjukare, drar inte mycket mer soppa längre och är bekvämare. Har du inte behov av stort bagage så är ju en GS450h en dräpare vad gäller acceleration med en relativt låg förbrukning som bonus.

Föredrar svanungar till getblodet.
Provkör en IS så behöver du inte fundera över om det är något för dig.
IS300 har automatlåda från fabrik.
Jag skulle föredra en BMW med tomatlåda (om BMW var det absolut enda alternativet) eftersom den inte är utsatt för någon Paul Walker wannabee som har kamikazeväxlat lådan.
540 såldes mest som automat eftersom det är en glidarbil för äldre välbeställda feta tyska avdelningschefer medans mellanchefen som åkte 535 fick vackert veva skiten själv manuellt.
535 var givetvis en billigare bil som ny vilket gör att det sålts fler.
Jag hade oavsett bilmodell aktat mig för ett stylat sänkt exemplar med feeta fälgarna, utan siktat in mig på en fin originalvagn.


Sök