fish skrev:Jag brukar oftast (inte jämt) tycka att dina inlägg är dryga och tänker att du är en besserwisser. Men i det här inlägget slår du huvudet på spiken! Jag som Vag förespråkare då främst Audi får höra detta skit dagligen, jag sticker inte under stol med att hela VAG koncernen har kvalitétsproblem, speciellt på bilar från säg 06 och framåt. Men kan någon tala om för mig vilket märke som är problemfritt, När E46 BMW kom, ja det va utrostade dörrar, luckor, bakvagnar som fysiskt lossnade från bilarna (många, näst intill alla) glappa framvagnar, läckande vattenpumpar å fan vet allt.Fords bilar var rostiga redan när dom kom till handlarna, Mercedes, rostar dom mitt på dörrarna helt utanvidare nu med? Växelväljare till automaterna som pajar i bästa fall, annars lådan i sig..Toyotas gaspedaler och bromsar? Volvos haldex som rasar stup i ett, å elfelen. Saabs vevhusventilation, givare, vebaxellager, turboaggregat? Listan kan göras lång på dom flesta märkena. Men händer nåt sånt på någon annan bil än en VAG, då är det normalt. Men vi som åker VAG har världens kanske sämsta bilar enl många.
Jag är säkerligen ofantligt dryg i många fall
Men det är just sådant som det jag besvarade som stör mig. Jag köper helt och hållet att man, av vilken anledning det än må vara, tycker illa om VAG-bilar, så länge man har något att 'stå på'.
Jag tycker givetvis inte att det är bra att vissa motorer har problem med oljekoks, men jag tycker det blir lite fel när man framhäver det som att det skulle vara något unikt för VAG och därför är alla VAG-bilar värdelösa.
Framvagnen är väl en av de mest omdiskuterade sakerna när det gäller VAG-kärror. Nej, den håller inte i "all evighet", men, när det målas upp, gång på gång, som att man måste byta ut varenda komponent varje år, så blir det också lite tröttsamt.
Jag kan, personligen, (även sett till alla de i min omgivning som kör bilar från VAG), inte se bilarna som 'det sämsta skit som någonsin tillverkats'. För 'alla oss' fungerar bilarna, och gör det bra. För egen del är det dyraste och mest "ovanliga" som gett upp TCU:n till min gamla svarta. Nu kunde jag väl visserligen plocka just den delen från en reservdelsbil där kamremmen hade hoppat och motorn var skrot (för trådens skull; nej, det var inte relaterat till vattenpumpen). I övrigt har jag inte bytt något (vare sig åt mig själv, familj eller vänner och bekanta) som inte varit rena slitagedelar. Även om min fars A6:as kombiinstrument nu börjat balla ur.
Samtidigt förstår jag om en ägare till en VAG-kärra tycker att det är en 'jävla skitbil' när bilen inte rullat 10.000 mil och det är dags att byta dsg:n för andra gången (en del verkar ha lådor som håller en förmiddag, andra lådor som utan problem rullar 30k mil). Men det i sin tur är givetvis inget som bör göra en "manuell version av samma bil" till en skitbil, eller hela koncernen om det nu 'bara' är lådan som man är besviken på...kan jag tycka. Även om jag förstår att det lätt blir så.
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
0
0
0
0