Har alltid haft ett öga för första generationen Golf R32 mk4 sedan den kom ut på marknaden 2003. Bygger nu om min bil och sätter alla de detaljer som jag blivit inspirerad av på olika håll, en kort beskrivning är "extrem med... Visa mer
Äntligen är jag igång får jag säga. Det blir en lättare genomgång och service. Ska byta packningarna till ventilkåpan, byta tändspolar och tändstift. Sist med inte minst oljeservice. Det är vad budgeten håller för iår. Hade helst slängt in nya kammar... men det får vänta. Troligtvis så hinner det i alla fall bli Milltek hela vägen, men det kan jag inte svära på ännu
Idag blev de sista pelarna klara till innertaket så jag passade på att hoppa på motorn! Då jag har haft problem med oljesamling vid varje tändstift så drog jag slutsatsen att jag måste byta packningarna till ventillocket. Det blev rent och snyggt efter några timmars försiktigt rengörande. Jag vill ju inte ha massa "bööös" i cylindrarna
Stygga packningar. Märkligt att dessa inte verkar bytta av tidigare ägare i samband med kamkedjebyte.
Idag dök mina motorfästen upp från DLI-teknik! Riktigt pörriga sådana Sett dessa på flertal byggen, gjort research i massa forum samt jämfört med andra tillverkare och kom fram till att dessa levererar bäst. Dessutom så blir det trevligt med lite svensktillverkade delar
Gjort en del beställningar och kan avslöja att jag väntar på följande godis.
Milltek grenrör + ersättningsrör ( Sry Miljöpartister ) Passat R36 blåa-tändhattar Helix strålkastarglas 034 Motorsport dogbone Nya oljepluggar till Motor, växellåda och Haldex samt oljor + filter Spännrulle + multirem Nya kopplingstångar fram och bak
Känner att detta kommer bli en bra vecka! Bilen åkte på lack för sista gången idag. Korrigeringar av tidigare fel-lack samt lackering av motorrum och insug står på agendan. Är ledig Fre-Sön så kommer då hinna färdigställa motorn helt och förhoppningsvis göra klart innertaket. Innertaket kommer som tidigare skrivit bli utan handtag i taket, savin' clean. Lite bilder från tidigare dagar nedan.
Nu är det slut på visslande och skärande ljud från spännrullen
Gammalt skräp, här bäddar det inte gott för en bra gnista
Tomt
Botemedel Finito Kylning är bra hörde jag Så det fick bli nya fläktar Grädde
Besökte lackeraren för att kolla om han kommit igång med preppningen av bilen. Vi insåg att lacken har sjunkit rejält sedan lackeringen i sommras, vilket är positivt då vi kan få till en perfekt finish nu. Hann även att byta olja i både motor och växellåda samt montera multiremmen och spännrullen.
Gav mig iväg till Tipro för att köpa primer, grund och 2-komp. solidsvart. Lackade klart de galler som sitter i fronten och resultatet blev över förväntan bra! Väntar nu in helgen för att fortsätta med innertak och lack.
Rekommenderar stark Tipro AB om ni ska köpa lackprylar. Bra grejjer och bra kompetens! De har dessutom en grymt bra webshop: http://www.tipro.se/
Primer och grund så det ska sitta som berget 2-komponent på burk, smidigt och behändigt Vackert Vackrast Ramen till fronten Fick i alla fall på lite primer och grund "Panoramic-chaos