Hej god förtätning på er alla. Jag har gjort lite nu sen i måndags.
Snön kom tillbaka på nyårsafton och smälte på nyårsdagen.
Då har man börjat att kapa den mdf skiva som jag ska använda den är 16mm tjock... Pappa kapade de på sitt jobb. Han jobbar på en skola.
Då har man varit på JB-skroten igen tittade lite på andra bilat en 940 och 740. Då såg jag detta en 480 turbo och en 360 med b200f. Kull att se en 480 synd att de skulle vara på skroten samma med 360.
Åkte vi in till en bil handlaren på kollade lite där och pappa visade mig dessa två pärlor. En 245 classic och en 780 från 90.
Denna har bara 100 KM på mätaren. Så snygg den är.
Och denna har bara 150 KM på mätaren. så fin den är i original skick.
De jag köpte i Jönköping är en 4" port, adapter till fram dörrarna till 5.25 högtalare och Speakon kontakt till att koppla.
Här är den på väg att bli hel.
De sprack l kanten där vi skruvade.
Då var den typ klar. bara att göra hål för basen och bestämma vilken typ av port jag ska använda för jag och pappa upptäckte att bassen och porten inte kunde vara på samma sida. Antingen så den på sidan eller en lång smal port på framsidan. Eller om de fans att köpa två 2" och sedan ha halva längden som 4" skulle ha.
Ser jätte bra gjort enligt mig skälv.
Samma här.
Kommer nog på något snart. Den är i volym i på 44.64 Liter
Här är Speakon kontakterna jag ska använda för att enkelt ta ut och in basen in i min eller pappas bil sen när han har gjort de samma i hans bil också. Då kan vi byta mellan varandra.
Detta är den kabeln jag ska använda är från de kittet jag köpte.
Pappa kommer under två månader att ha min bas och "köra in den" de sa att de första 40 timmarna ska man spela lite försiktigt innan den är "in körd". kommer att klä den i ett tyg som liknar de som är i bagaget redan.
Detta var allt just nu.