Tjen Tjen, Danne Glad heter jag, slavar som billackerare om dagarna och hålls i garaget så mycket jag kan och orkar och tänkte dela med mig om bilen jag hålls med just nu.
Har sedan jag haft mina tidigare w115 velat ha en fräsh och fin compact, men ville inte va som alla andra som stance:ar en vanlig compact, så jag tänkte ge mig på en lite längre jävel så jag letade reda på en som stod på en ö i Stockholmsområdet. efter mycket tjatande på den stackars människan så fick jag hämta bilen.
Bilens historia: Bilen köptes 1973 och andvändes av Marcus Wallenberg och blev sedan andvänd som taxi/skolskjutts. ställdes av 2002 för att sedan hamna i mina händer 14 år senare.
Planer: Få karrossen fin och bygga luftfjädring, mannen jag köpte bilen av blev glad över att jag skulle fixa iordning bilen han haft halva livet, så när jag väl får bilen klar så vill jag åka dit och visa upp den för honom. skulle också vilja bygga om inredningen så det bli 2/3 lyxiga platser i bak istället för 6 trånga platser, men prioriterar utsida till och börja med.
Tänkte höra med dig som är lackerare, vad är bäst för att hålla rosten borta, är det o slipa ner det plåtrent eller till o med skära ut rostbiten o svetsa in ny plåt? eller punktblästra? Har också en Mercedes som projekt så prem är lagd
Tänkte höra med dig som är lackerare, vad är bäst för att hålla rosten borta, är det o slipa ner det plåtrent eller till o med skära ut rostbiten o svetsa in ny plåt? eller punktblästra? Har också en Mercedes som projekt så prem är lagd
Beror helt på hur pass fräsch plåten är, går rosten inte så djupt så är det i bara se till att få bort allt rost, bläster avlägsnar bra
Mycket på gång samtidigt, får lite hjälp ibland och då går de jävligt smidigt, På jobbet så ligger bagageluckan klar för lack samtidigt dom jag jagar nya emblem. Hemma i garaget så har vi rivit ur andra golvet och passar in det nya, haft rostjakt i bagaget och rensat en bakdörr.
Du har att göra! Men kul att nån orkar hålla på med sånahär projekt, Tummen upp och lycka till med bygget !
Det tar sin tid, men satan vad Grant det kan bli
Roadblock skrev:
Skön samling med monster drickor i bakgrunden
Kan säga att det går åt
Första delen av bilen blev lackad idag, ska mellanslipas och sedan klarlackas innan den släpas hem, säger ikke mer än att det är en lila färg som andvänds på en annan tysk bil
Nån bild på luckan samt ett till rosthål, hela golvet uppe nu, bara småpill sen lägga epox, asfaltsmatta osv. cred till Biltemas produkter, tar bort färg/body/kitt/rost utan att göra större åverkan på själva metallen.