Som rubriken antyder kommer detta projekt för de mesta finnas till för att kunna följa min plan om att sätta en r34 front (huv, skärmar, lyktor, front) på en r33.
Utöver front bygget, som de kommer handla mestadels om, så kommer det även hända en del med motorn och effekten förhoppningsvis.
Bilen är dagsläget hyfsat original och är utrustad med:Utbytt motor till en rb25det neo (från r34)
FX500 race koppling
Kn luftfilter
Större intercooler
BLITZ avgassystem
BLITZ boost control
DTT turbo timer
Bc racing colivers
Fjäderbensstag fram o bak
Japan Racing 12 fälgar
GTR vinge
Bilen kommer då alltså nu under vinterhalvåret att genom gå en rätt så stor förändring med mest tid på en "facelift". Då jag inte lyckats hitta några projektloggar eller annat liknande om just denna ombyggnad så bestämde jag mig för att försöka göra en egen tråd och vara till hjälp för andra som ev vill göra samma sak eller bara vill få en större inblick i vad som faktiskt måste göras.
Motormässigt kommer det göras om lite mindre men ändå tillräckligt för att kunna få ut lite mer effekt och även ha en rolig gatbil.
I korta drag kommer följande hända med motorn om tid och ekonomi finns:Sprut
Turbo
Grenrör
Extern wastegate
Toppbult
Toppackning
Bränsle system
Kommer försöka uppdatera ofta och med mycket bilder och mindre text på hur jag löser saker och ting med r34 konverteringen för att göra det intressant och läsa och lätt att förstå om någon annan vill försöka sig på detta.
Har en känsla av att detta kommer skapa en hel del delade meningar men ni som inte gillar de eller på något annat sätt inte tycker om det, håll de för er och kladda inte ner projektet med massa onödiga kommentarer är ni snälla
Och med detta menar jag inte att kritik är förbjudet, tar gärna emot era tips och ideér om hur man ev kan göra saker annorlunda eller förändra något
Samarbeten:
LMR.se små modifieringar - stora resultat
Det räcker nog för en inledning till detta projekt och hoppas ni gillar de!
Bilen idag: