15 december 2016
Trådstartare
Hej!
Jag är på jakt efter en ny bil (men beg). Jag kan inte mycket om bilmodeller så jag vet inte var jag ska börja. Jag har idag en Peugeot 107 från 2007. Den är jättesmidig att köra storleksmässigt men den låter så förbannat när man kör mer än 100 km/h plus att den är obekväm att köra långt med. Jag vill ha en bekvämare bil med nyare utrusning som jag kan roadtrippa med. Så jag söker efter en bil i ungefär samma storlek (lite större gärna) som ska vara bekväm, tyst, ha backkamera, gps och display för att lyssna på musik etc.
Jag provkörde en Hyundai iX20 igår men tyckte den var för stor och alldeles för känslig på gasen och kopplingen. Och svår att växla med, växelspaken var hård liksom. Och så lät den ungefär lika mkt som min Peugeot. Men annars var den helt perfekt med backkamera, display, sensorer, panoramatak, farthållare etc. etc. Men det övervägde inte.
Jag har kollat på Peugeot 207 men där är ingen som verkar ha något av de här funktionerna jag vill ha, även om jag sökt på nya årsmodeller.
Så, någon som har spontana tips på vilken bil som kan passa mig?
Tack!
Senast redigerat av graleh (15 december 2016)
it's nice to be important but it's more important to be nice