Dessa är tydligen rätt dimljuskonsoller för 82orna snubbla på dom idag.Helt klart räddningsbara är guldkromatering under underredsmassan blir blästerskåp och in på kromatering igen.
Vilket imponerande arbete du lägger ner 👌 kul o se att någon ser värdet i dessa gamla slitvargar, istället för att bara köra dem sönder o samman. 👍👍
Tack för beröm!Nej jag är ingen plåtslagare är första bilen jag gör ett så omfattande jobb på.Tar man isär det vackert kan man också sätta ihop det vackert.
Ser bra ut som vanligt Har faktiskt tänkt att byta ut bakstammen på min, alltså plåten där regskylten sitter vet du hur den sitter eller?
Dessa verktyg är nästan ett måste trissa så du hittar svetspunkterna.Automatkörnare för att sätta ut centrum på punktsvets du ska borra ur.Liten mejsel ihop mes hammare för att dela på plåtarna efter du borrat ihop med.
Bakom gummilisten finns det över 20 svetspunkter. Runt där lyktan sitter finns det ett gäng du kan se lite där jag borrat igenom med flit för att jag använder samma hål sedan för att svetsa bakplåten innifrån.Vissa ställen är det inte lämpligt att gå igenom som tex där bakskärm möter upp,så där bara borra ca 1mm djupt och sen dela plåt med mejsel.
Runt ramben sitter det 3 vingar med ca 3 punkter i varje
Denna har också ett par punkter. Sen mellan ramben mot resevhjulsbalja ett gäng.Ska inte se ut som på bild är någon tidigare ägare som haft annan lösning. Sen ett par som går ifrån bakskärm ner som en halvmåne mot ramben.Hoppas du blev klokare och lycka till.
Vart tvungen och byta denna var alldeles för dålig.Verkar vara ett vanligt problem med då det kryper upp rost i skarven bakom baklamporna. Lite primer och bakskärm nr 2 på plats. Också årets ångest min svetsprimer är slut Volvos är ju utgånget länge tillbaks.Säkert giftig som fan därför den tagits ur sortimentet.Någon som har nå tips,typ Wurthens svetsprimer är de något och ha?