pacman2111 skrev:
Vettemannen skrev:
pacman2111 skrev:
Hejsan! har en golf 4 98- och märkte idag att högra bak bromskivan glöder som in i helvete när jag kör och när jag kör så känner jag sån motstånd när jag försöker köra fram, när jag släpper gaset så bromsar den ner hastigheten ovanligt mycket än tidigare, igår funkade den prima men idag var det konstigt. Kanske på grund av att det har frysit ihjäl sig? kollade runt andra skivor både fram och bak men inget, bara högra bak skivan som glöder som in helvete. Vad beror det på? Har det frysit ihjäl sig? kanske på grund av parkeringsbromsen? Har tid hos verkstad på tisdag. Tog bilen in till garaget och hoppas på att det tinar upp. Just nu är det -10 grader och nu under dessa dagar verkar grader gå ner till 4+ högst.
Har du använt handbromsen för första gången på flera år så kan det vara det som spökar, att det har rostat ihop och inte släpper tillbaks wiren. Det kanske inte drabbar båda sidorna.
/Benny
har använt handbromsen flera gånger. Grejen är att det känns lätt att dra upp handbromsen än innan. Men vrf just ena men inte på båda skivorna?
Haha!! Den var bra. Handbromsen (Parkeringsbroms som det egentligen heter) skall användas varje gång du lämnar bilen, därav namnet. Använder man den som man ska är risken minimal att den fastnar.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!