Har du ström ifrån tändspolen, dvs in i fördelaren? Plockat isär fördelaren och gått igenom?
Vet att på en 940 jag hade så slet fördelaraxeln sönder kilen inuti rotorn vilket resulterade i att jag blev ståendes efter vägkanten. Lyckligtvis så stannade det 300 meter ifrån Biltema.
Har du ström ifrån tändspolen, dvs in i fördelaren? Plockat isär fördelaren och gått igenom?
Vet att på en 940 jag hade så slet fördelaraxeln sönder kilen inuti rotorn vilket resulterade i att jag blev ståendes efter vägkanten. Lyckligtvis så stannade det 300 meter ifrån Biltema.
aa, har öppnat fördelaren och kikat, verkar vara i sin ordning, om jag får ström till fördelaren från tändspolen vet jag inte, vet att tändspolen får ström i alla fall, får väl kolla upp det, kan man ta ett tändstift till tändspolskabeln som går till fördelaren o kolla gnista på den?
Har du ström ifrån tändspolen, dvs in i fördelaren? Plockat isär fördelaren och gått igenom?
Vet att på en 940 jag hade så slet fördelaraxeln sönder kilen inuti rotorn vilket resulterade i att jag blev ståendes efter vägkanten. Lyckligtvis så stannade det 300 meter ifrån Biltema.
aa, har öppnat fördelaren och kikat, verkar vara i sin ordning, om jag får ström till fördelaren från tändspolen vet jag inte, vet att tändspolen får ström i alla fall, får väl kolla upp det, kan man ta ett tändstift till tändspolskabeln som går till fördelaren o kolla gnista på den?
Du behöver inte ett tändstift. Lossa bara kabeln från fördelaren och lägg den emot något gods, ge fan i att hålla i den bara ifall att det är någon spricka i kabeln!
EDIT : Eller ja, en-två millimeter ifrån något gods.
Har du ström ifrån tändspolen, dvs in i fördelaren? Plockat isär fördelaren och gått igenom?
Vet att på en 940 jag hade så slet fördelaraxeln sönder kilen inuti rotorn vilket resulterade i att jag blev ståendes efter vägkanten. Lyckligtvis så stannade det 300 meter ifrån Biltema.
aa, har öppnat fördelaren och kikat, verkar vara i sin ordning, om jag får ström till fördelaren från tändspolen vet jag inte, vet att tändspolen får ström i alla fall, får väl kolla upp det, kan man ta ett tändstift till tändspolskabeln som går till fördelaren o kolla gnista på den?
Du behöver inte ett tändstift. Lossa bara kabeln från fördelaren och lägg den emot något gods, ge fan i att hålla i den bara ifall att det är någon spricka i kabeln!
okej tack! Får titta i morgon efter jobb, får hoppas att det är tändspolen som spökar
Hade samma problem för någon dag sedan å hade ström från tändspolen å kollade fördelaren å såg OK ut så jag testa men ingen gnista så byte jag fördelare iaf så Bruma hon igång 🚙
Varför tar man bort sitt inlägg sådär? Det är rätt smidigt att låta det vara, så andra som har samma problem kan hitta tråden och eventuellt hitta en lösning...
Här är vad OP skrev iallafall:
Skata76 skrev:
Hej !
För två veckor sedan så var jag ute och sladdade lite med bilen, Jag märkte att bilen börja gå lite konstigt och efter en stund så dog bilen medans jag körde.
Jag öppnade motorhuven och såg att en tändkabel var av, och sen det här hände har den inte velat starta, den får ingen gnista alls, tändspolen får ström, och jag har läst runt lite att tändmodulen och impulsgivaren till vevaxeln brukar lägga av, så jag har bytt tändmodul och impulsgivaren och nya stift. Fördelaren verkar se bra ut.
Har ni något tips vad det kan vara eller vart jag ska börja ta mig åt?