Guess who's back9 Månader sedan sist. Förutom att jag har hunnit blivit 9 månader äldre har det faktiskt hänt extremt mycket med bilen och ska försöka ta det i kronologisk ordning för att nu börja uppdatera mer kontinuerligt. Gled runt hela förra sommaren med bilen i sitt dåvarande utseende med Martini-dekoren och takräcke med Svea rikes kanske bredaste skidor, låter det dock vara osagt.
Efter detta fick bilen stå under vintern, ostartad, fastfrusen, och allmänt ensam. Försökte kränga bort den på blocket men då alla försökte byta den mot syskon och båtar valde jag att behålla den. Sedan började allt balla ur. Blev med i Bilsport #3 i segmentet "Garageliv" där jag öppnade munnen så käken låste sig och berättade om mina storslagna planer. Något som jag var tvungen att backa upp senare.
Härifrån gick bilen uppför och ekonomin utför. Ny ratt och glas till baklyktorna inhandlades.
Jag inhandlade mitt första set splitfälgar. Tramont TY2 i samma dimensioner jag åkt tidigare, nämligen mäktiga 13x7". (Detta efter jag köpt fälgar som jag sålde på grund av någon anledning jag inte minns).
Dessa provmonterades sedan på bilen och kände att någonting inte riktigt var som det skulle. Fälgarna fanns där, bilen fanns där. Men för att få det rätta stuket saknades någonting. Ni som har sett bilen live förstår nu vad jag syftar på. Så jag droppar bara bilderna nedanför och låter ert inre Pride-tåg börja skena.
Och här är vi nu, 26 Maj 2018. Bilen får mer uppmärksamhet än någonsin tidigare och i helgen som kommer väntas TBGStance Summer Intervention. Så har ni vägarna förbi så kom förbi så kan vi kramas och prata om politik eller någonting vettigt.
Det var allt för mig denna gång, men vi måste ses oftare. Det lovar jag!
/ Länge leve styrdans, hej!