Vilka däck tycker ni är bäst. Har själv kört med Dunlop Sport 2000 R17 i två år och fått byta konstant. Dessa har hållt med vanlig körning ca 500 mil sedan har dom varit olagliga... Dom har värdelösa vägegenskaper så fort det blir blött ute... någon som kan rekomendera några bra?
in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Jag kör pirelli p7000, välj inte det däcket... fast jag tror iofs inte det finns kvar så du har nog inget val. Nåja, högt vägbrus och skit, inget vidare...
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Dessa har hållt med vanlig körning ca 500 mil sedan har dom varit olagliga... Dom har värdelösa vägegenskaper så fort det blir blött ute...
Låter exakt som Ventus K-102... Körde på dom ungefär en halv säsong innan de blev olagliga och greppet på vått underlag ska vi inte prata om... Köp inte dom!
Vilka däck tycker ni är bäst. Har själv kört med Dunlop Sport 2000 R17 i två år och fått byta konstant. Dessa har hållt med vanlig körning ca 500 mil sedan har dom varit olagliga... Dom har värdelösa vägegenskaper så fort det blir blött ute... någon som kan rekomendera några bra?
Jag kör på TOYO PROXES T1-s, tycker dom är svinbra. Ger grymt bra fäste, oavsett väder. Annars ska ju Yokohama AVS Sport vara mycket bra dom med...
Dessa har hållt med vanlig körning ca 500 mil sedan har dom varit olagliga... Dom har värdelösa vägegenskaper så fort det blir blött ute...
Låter exakt som Ventus K-102... Körde på dom ungefär en halv säsong innan de blev olagliga och greppet på vått underlag ska vi inte prata om... Köp inte dom!
Har haft mina Ventus i 3år och de är fortfarande lagliga trots att jag inte är speciellt snäll på gasen. Inget jag rekommenderar pga att de har dåligt grepp.....nä nästa däcksköp blir något proffsigt dyrt.
Kan egentligen bara rekomendera GY Eagle F1. Har inte testat så mycket mer sommar däck... Hade sånna på förra sportbilen, 225/45-17 å dom funkade grymt bra faktiskt... På vintern så funkar Gislaved GRYMT bra...
Köpte förresten mina F1:or för ca: 1500:- st på www.gummihuset.se... Går säkert att få dom billigare!
Dunlop SP super sport race är ett däck med mycket glädje i. När jag var nere på Nürburgring senast körde vi med en SAAB 93 Aero bestyckad med just Dunlops SP super sport. Kan säga att grymmare däck har jag inte varit med om att köra med. Riktigt styva däckstommar som flexar minimalt vid hård kurvtagning. Däcken blev snarare klibbiga än hala vid hård påfrestning. Tyvärr tror jag det inte tillverkas i mindre än 17" vilket innebär att jag själv inte kan använda däcket på min lilla Colt, men alla andra som kan använda 17" och uppåt: Åk genast och skaffa er riktiga däck. Tro min, det är svårt att hitta ett däck i samma klass till ett lika förmånligt pris.