Tjena, har en l200 som är totalt hopplös ibland, när den är som värst så rycker den och håller på hela tiden när man varvar 2000-2500 varv, den rycker även till på tomgång och ibland dör den helt, igår stod jag på tomgång och varvade 2000 med växel ur och då ryckte den å hade sig såfort jag kom upp i 2000. Ska tilläggas att motorlampan tänds varje gång den dummar sig. Började fundera igår om de satt en sånndär jäkla trimbox i han å mycket riktigt, satt en jäkel där så den har jag kastat ur men blev ingen skillnad. Förresten så var det ett märke jag aldrig hört talas om, nån som vet vad det är? Nån som haft liknande poblem eller har en aning om vad det är? Såfort motorlampan slocknar så försvinner ju felkoden också, dom lagras ju inte på domhär bilarna. Är en 06a, 2,5 liters turbo diesel, automat.
Ja just ja, hittade en manual på trimboxen i bilen, på tyska såklart. Men kontakten som boxen sitter på är bara på lödd på kablarna till styrdonet så sks klippa loss den å inspektera om det är nån kabel som gått av så de e glapp
Ja just ja, hittade en manual på trimboxen i bilen, på tyska såklart. Men kontakten som boxen sitter på är bara på lödd på kablarna till styrdonet så sks klippa loss den å inspektera om det är nån kabel som gått av så de e glapp
Ja dwt var ju lite brutal inkopling men ja kolla över dom kablarna är nog en bra början.
Felet löst, var reläet till styrenheten som var boven
Skönt det var så enkelt
Jajamen! Då gjorde jag ett kap! Fick bilen gratis mot att jag betalade kostnaden för rutbyte på verkstad på 5000 och sedan besiktigade jag den! En rostfri 06a som går kanonfint i motorn nu när jag hittade felet! Ett sånt här kap gör man nog bara en gång i livet
Felet löst, var reläet till styrenheten som var boven
Skönt det var så enkelt
Jajamen! Då gjorde jag ett kap! Fick bilen gratis mot att jag betalade kostnaden för rutbyte på verkstad på 5000 och sedan besiktigade jag den! En rostfri 06a som går kanonfint i motorn nu när jag hittade felet! Ett sånt här kap gör man nog bara en gång i livet