Hej. Har ett litet problem. Sambon har köpt en audi s4 2,2 turbo -92a. Den går jätte bra men rätt som det är luktar den krut & ruttna ägg. Den går precis lika bra som när den inte luktar men vi förstår inte vart fan lukten kan komma ifrån. Den är inte i bilen utan man känner den när man stannar och kliver ut. Det verkar inte heller göra någon större skilnad om man kör som en idiot eller som normalt folk vilket gör det hela ännu konstigare. Nån som vet vad det kan vara eller är det bara att vänja sig? :S
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Det verkar vara när det är kallt ute mest och man har öst på lite, menar inte att han kört som en idiot men det är ju trots allt en turbo samt ganska långa sträckor.
Möjligen någonting med bromsbeläggen som luktar skumt när dom används flitigt. Eller att det bränns någon olja runt turbon vid hårdare påfrestningar. Eller droppar någon annan vätska på ett skållhett grenrör.
Jag är inget motorgeni precis men det låter som det mest troliga att börja felsöka.
Slirande koppling luktar så men det hade ni märkt om den slirade. Då skulle motorn varva mer än bilen rör sig. Så det är högst troligt att det är bromsarna som ligger på på något hjul. När ni kört gå ut och känn på alla fyra fäljarna den som är varm där har ni oxå ert kärvande bromsok. Lämna den på en verkstad om ni inte har kunskap eller verktyg att fixa felet då bromsar är en säkerhets detalj.
orsaken till att bromsarna fram är dåliga är nog att bromsoket bromsokena har kärvat. som sagt kolla om fram hjulen är varma och det är de nog. byt ok i så fall. är det i bak så kan det vara vajrarna vajern till handbromsen som kärvar.
Jag skulle kolla hyllan som går under framrutan i motorrummet. Kompisen fick in en bil (passat 98) som stank Jäv... och det visade sig att bilen hade stått under ett träd och löv och vatten hade samlat sig på en hylla precis nedanför framrutan.
haha nä vore det så enkelt så skulle jag inte fråga Vet att det låter hel puckat men har slut på ideér om vad det kan vara för fel nu
Luktar det i bilen eller bara på utsidan? Ett vanligt fenomen när inte bilen har körts varm nog (framför allt på tyska bilar) Kan även vara ett tecken på att det är dax att byta cat.
I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82Vin#10429" Min bil underhålls här!!
haha nä vore det så enkelt så skulle jag inte fråga Vet att det låter hel puckat men har slut på ideér om vad det kan vara för fel nu
Luktar det i bilen eller bara på utsidan? Ett vanligt fenomen när inte bilen har körts varm nog (framför allt på tyska bilar) Kan även vara ett tecken på att det är dax att byta cat.
För att citera trådskaparen: "Den är inte i bilen utan man känner den när man stannar och kliver ut."
För att citera trådskaparen: "Den är inte i bilen utan man känner den när man stannar och kliver ut."
Oj shit, missade det...ögnade i genom svaren sorry
Kan vara Katalysatorn som e på väg att ge upp... Ja plockade bort katten på min gamla Supra å då lukta den verkligen faaan, precis som du säger krutrök å ruttet äggmök, å de gjorde den vid hård körning....
Kan vara Katalysatorn som e på väg att ge upp... Ja plockade bort katten på min gamla Supra å då lukta den verkligen faaan, precis som du säger krutrök å ruttet äggmök, å de gjorde den vid hård körning....
Som jag skrev innan...mest troligt
katalysatorn låter de som... ni har s'kert åkt bakom nån bil nån gång som luktar äggmök eller va man ska säga:P luktar de så är det troligtvis katten som e dålig...