Nu kommer vi till den tråkiga biten...
Här nedan ser ni två bilder på hur bilen såg ut påväg till SFRO besiktningen. Jag har kört bilen minst 70 mil utan problem. Jag fick ett antal saker att fixa för att få bilen godkänd av SFRO men inget allvarligt.
Men så skulle SFRO-gubben provköra bilen för att se hur den kändes på vägen. Så han åkte iväg en sväng och sa att han skulle ringa om det var något. Vi satte oss och väntade på att han skulle komma tillbaka men då ringer telefeonen!
Han säger att bilen brinner!! Fan tänkte jag bara inte bilen brinner upp nu när den inte är föräkrad och alla pengar jag lagt ner på den som bortkastade!! Vi skyndar oss så snabbt vi kunde dit han stod med bilen, som tur var hade han kunnat blåsa ut elden. Men det glödde lite, så vi hällde varmt kaffe så det slocknade.
Sen hissade vi upp bilen med domkraften för att kolla under bilen om det brann på något mer ställe. Då vred sig framdäcket så domkraften viker sig lite och blir stående på balken så vi varken kan höja eller sänka bilen!
Som tur var kunde SFRO-gubben åka och hämta en till domkraft så vi kom loss. Bogserade då in bilen till hans ställe i Vårgårda och funderade på hur vi skulle få hem bilen...
Vi ringde då en vän på en firma som hyr ut släpkärror så han var jättesnäll och kom med en biltransport klockan åtta på kvällen! Vilken tur! Det finns hopp om mänskligheten än, haha! :-)
Så tur i oturen att inte bilen brann upp helt och SFRO-gubben hann godkänna provkörningen innan bilen började brinna! Så till våren är den förhoppningsvis reggad och klar!! Det är ju positivt!
Att kablarna började brinna beror antagligen på att fläkten inte gick och då blev grenröret och turbon så varm att kablarna började brinna! Så får försöka dra om kabelhärvan så den inte ligger så nära grenrör och turbo samt koppla in så fläkten går på det lägsta läget hela tiden och snabbaste hastigheten vid behov! :-)
Hoppas ni orkarkade läsa alltihop. Ville ge er en inblick hur allt gick till! Det som inte dödar, härdar som man brukar säga! ;-)
AJAJAJ INTE BRA!!
Trevlig helg på er!!