Hej på er!
Nu var det äntligen dags för en uppdatering!
Kommer komma en hel del bilder nu! ;-)
Får börja med en bild på när bilen var maskerad och redo för slutlackering hos Lackeraren Anders Franzen i Hjo!
Här är Franzen i full gång och lackerar diverse delar!
Massa delar lackerade! :-)
Massa delar lackerade! :-)
Färgen skiftar fint i solljuset!;-)
Färgen skiftar fint i solljuset!;-)
Ny vindruta ska monteras!
Limmet utlagt på karossen, reda att montera rutan nu!
Ny ruta på plats! Riktigt härligt! :-)
Toning av rutorna gjort av bästa Andro på Flexibel Solfilm! Blev riktigt bra! :-)
Toning av rutorna gjort av bästa Andro på Flexibel Solfilm! Blev riktigt bra! :-)
Torkararmaturen i fram målad med lite ny färg!
Ljudisolerat hela bilen i golv, tak och dörrar!
Stort projekt har det varit med mina backspeglar med bla belysningen. Har satt i en annan led slinga som lyser snyggare och även monterat USA-blinkers modul:-) Lyser fint:-)
Stort projekt har det varit med mina backspeglar med bla belysningen. Har satt i en annan led slinga som lyser snyggare och även monterat USA-blinkers modul:-) Lyser fint:-)
Innertaket monterat!
Framstolarna som är klädda med nya original skinn med skrynkel som jag fått tag i! Riktigt snyggt blev det!
Elförzinkat diverse detaljer som dörrlås mm själv:-)
Installerat komfortblinkers relä på bilen! Gör så att bilen blinkar 3 gånger automatiskt även om man bara blippar till spaken:-)
Även monterat ett ställbart intervallrelä för torkarna i framrutan. Riktigt smidigt! :-)
Även bytt den bakre vänstra rutan i bagaget med inbyggd antenn i rutan då jag lagt igen antennhålet. Monterat original antennförstärkare på bild.
Har fått tag i sarg runt mätarhus från en Volvo 760 då dem hade längre lister utmed instrumentpanelen då jag fått tag i nya lister i trädipping.
Paneler som skickas iväg på hydro dipping till ACE Solutions för trädipping.
Paketen med delarna som varit på hydro dipping hemma igen!
Blev ju kanon detta!:-)
Bakluckan monteras på bilen!
Bakluckan monterad, dags att montera vingarna! ;-)
Kopparrör som vi fått bockat till själva för att trä igenom kablar till bromsljuset till vingen.
Nya clips till lilla vingen monterade på bakluckan, var svårt att montera denna vingen men det gick!
Lilla vingen monterad och kablar till bromsljuset för stora vingen framdragna:-)
Båda vingarna monterade och test av bromsljuset. Syns nog när jag bromsar va? ;-)
Lite special tillverkning med mätarhållare i A-stolpe. Har då skruvat ihop och limmat ihop matarhållaren med original a-stolpe plast.
Denna är sedan flockad för fin yta.
Här är panelen flockad!
Den översta mätaren är turbotrycket och den nedre mätaren är hastighetsmätare samt fartvarnare vid kameror. Kan vara bra att ha ibland när man sitter och drömmer ;-)
Har lämnat in mycket delar på flockning och här är en bild på klädseln på bakluckan:-)
Batteristatus samt ladduttag monterad i panelen samt ett 12V cigarettuttag, fästet till brandsläckaren ligger löst:-)
Montering av klubbloggan på framrutan!
Montering av klubbloggan på framrutan!
Montering av helt nya instegslister vid fram och bakdörrar. Ingen bild på dem monterade än.
Montering av front!
Montering av front!
Hann även montera den andra kompressorhuset som fått T51R modd från OCD Works i USA samt högglanspolerad och klarlackad av ION Coating i Kanada. Riktigt häftigt!
Hann även montera den andra kompressorhuset som fått T51R modd från OCD Works i USA samt högglanspolerad och klarlackad av ION Coating i Kanada. Riktigt häftigt!
Kompressorhuset avplockat
Monterat och klart:-)
R-bromsarna uppmålade igen och R-dekal monterad :-)
Så där har jag nog fått med det stora hela av vad som hänt med bilen, gör ett till inlägg med Elmia bilder! ;-)
//Mattias