3546
Sök

MB E200 W210 2002 säkring 3 smäller hela tiden

334 Inlägg
19 februari 2017
Trådstartare
Hej!
Har ett fel på min mb w210..
Säkring 3 under motorhuven smäller så fort jag sätter på tänningen varken vindruketorkaren blinkers eller cupefläkten funkar.
Får den inte att sluta smäla hittar inga fel så behöver lite tips o hjälp. någon mer som haft detta problem? någon som kanske vet eller kan hjälpa mig ? det är en mercedes e200 w210 -02 bensinare/kompressor

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
19 februari 2017
Hitta elfel är inte lätt..
jag har själv 2 billiga mätinstrument för ohm/volt/ampere som jag köpte för under 100 kr st.
Jag brukar koppla in instrumentet på OHMmätning och kopplar ena ledaren till jord och den andra där säkringen är ansluten.
Du tar bort säkringen och mätar där du har ett lågt värde.
Om värdet är lågt så tyder det på kortis till jord och då måste man koppla bort en förbrukare i taget av dom du nämner för att se vilken som bråkar.
Att lämna in är enklare om man inte besitter mätkunskaper men då får man också finna sig att bli rånad, tyvärr..
Senast redigerat av bowlinggreppet (19 februari 2017)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

334 Inlägg
20 februari 2017
Trådstartare
bowlinggreppet skrev:
Hitta elfel är inte lätt..
jag har själv 2 billiga mätinstrument för ohm/volt/ampere som jag köpte för under 100 kr st.
Jag brukar koppla in instrumentet på OHMmätning och kopplar ena ledaren till jord och den andra där säkringen är ansluten.
Du tar bort säkringen och mätar där du har ett lågt värde.
Om värdet är lågt så tyder det på kortis till jord och då måste man koppla bort en förbrukare i taget av dom du nämner för att se vilken som bråkar.
Att lämna in är enklare om man inte besitter mätkunskaper men då får man också finna sig att bli rånad, tyvärr..

Jag hitta felet låg en skruv i lampan i handskfacket o kortslöt hela tiden tack för hjälpen

Rösta gärna på mina bilar Mvh

Sök