Update...
Nu i helgen sattes motorn ihop
Mobilen dog tyvärr så hann inte bli så mycket bilder.
Hittade lite även lite slarviga fel på gammle motorn som var innan.
*Satt 5st D-klassade kolvar i och 1st E-klass känns inte så genomtänkt?!
*E-kolven har även tyngre kolvbult än D-klass kolv
*Orsaken till oljesprut genom vevhus vart en halv styck kolvring på en kolv.
*Oljetrycksslangen till turbon var nästan täppt med packningsklister
* 1-2 st överfall på H-profil satt felvända.
*Oljeretur från turbo i form av halv-smält gummislang mellan svinvarmt grenrör?!
Som tur är hade jag en D-klass kolv liggandes
Tyvärr ej kolvbulten så fick bli återigen lite mer vikt
på en kolv. Den fick hamna på cylinder längst bak på motor.
Har även byggt om insuget helt å hållet, Grenröret portat, Byggt ny oljeretur av rör istället för slang.
Downpipe får fixas lite med... Kommer bild på hur den ser ut
Nya lager vart det givetvis med RedLine's monteringspasta
bästa skit..ett måste
Finn ett fel !
Topplocks montering..
Redline pasta!
Ett stycke klar motor för nedsänk i bilen
Är lite sugen att hinna klart till "Påsksladden" på Elmia så får hoppas på det bästa