28 mars 2017
Trådstartare
Hej!
Har en 944FTT Classic.
Info om bilen.
- Chippad
- Guldboxar
- Uppställt ladd
Inget speciellt direkt om bilen.
När jag körde hemåt idag så tog jag fulltgaspådrag i tvåans växel en gång för misstänkte den spikade men var inget. Sedan gjorde jag det en gång till och innan 3000 varv så dör hela bilen precis som någon bara vred av nyckeln. Bilen vägrar starta nu efter cirka 3 timmar, min misstanke är att motorn måste kyla ner sig. Hade precis kört några mil och stannad för att lämna av en sak vid mitt garage sedan hände detta när jag var påväg till huset som är 1km bort.
Hade en 850 för något år sedan som var extremt svårartad när den var ljummen i motorn. Oftast gick det bra att köra den men om man lämnade bilen mer än 5min avstängd så fick man vänta över natten för att motorn skulle kyla ner sig. Problemet löste aldrig sig men om man hade gasen i botten så fungerade det att starta bilen kanske 7/10 gånger.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har endast felsökt så inga slangar eller liknande är av/eller trillat av vilket jag ej funnit.
Någon som har erfarenhet angående detta?
Har lite saker som jag tänkt ut men ej testat något..
- Motortempgivare
- Bränslepumpsrelä
- Impulsgivare
- Möjligen dåligt bränsletryck så styrtrycksregulatorn som är kass?
Funderingar kring problemet
- Läst på lite och folk har nämnt backventilen eller soppapumpen men backventilen påverkas den av värme? för det är just när bilen är varm som detta hänt.
- Ej felsökt kring hur det ser ut vid fuelrailen eller liknande. Tidigt stadie så att säga.
- Sökt upp mycket men många har bara gett upp på det verkar det som.. heh...
När man försöker starta bilen nu så går tändningen runt men inget annat händer. Den går ej rulla igång.
All hjälp är tacksamt.