_Blue_Speed_ skrev:
Tror du på riktigt att en V70 -97 på 1570 kg tjänstevikt viker sig för en Ford Ka på 989 kg tjänstevikt?
Du har själv sett filmen V70 -97 mot V70 -09. En V70 -09 skulle mosa ihop Forden som ingenting.
Börjar bli patetiskt detta, men underhållande är det.
Fast, det tenderar att bli lite så när du är inblandad. Det börjar alltid med "en sak" från dig. När denna sen motbevisas, flyttar su, som alltid fokus till något annat, när det motbevisas på ett eller annat sätt, så går vi vidare. Och så håller det på.
Du "börjar" med att påpeka att "rätt bil" är en (gärna) Svensk bil från "rätt sida om 2000-sträcket, 90-tal och bakåt alltså".
Du sätter denna sen mot en Yaris ex.vis, och börjar prata om krocksäkerhet. När det senare påvisas att Yarisen inte alls är i närheten av så osäker när det gäller krocksäkerhet,som du ville hoppas på, så flyttar du vidare till en ÄNNU mindre bil. När det senare påpekas att även den klarar sig bättre än du någonsin kunde drömma om mot den bil du NU rekommenderar (en Svensk bil från, enligt dig själv, fel sida av 00-sträcket) så plockar du fram din helt objektiva expertis och anser dig veta bättre.
Nästa steg är då att du antagligen kommer hänvisa till amerikanska krocktester framför euroncap. Inte för att du har några belägg för att dessa är mer korrekta, utan för att de är mer fördelaktiga för tråkhäckarna Volvo från 90- samt 00-tal.
Här emellan har du då lyckats att få in att dessa tester egentligen inte handlar om fakta, utan bara är bevis på att folk i tråden lider av något Volvo-hat. För, även om tester visar att Volvo 850 inte alls står sig bra mot dagens småbilar, så är det egentligen, igen, bara "Volvohat".
- - - - - - - - - - - - - - -
Hybridsmurfen skrev:
it_mutt skrev:
* börjar vika en foliehatt *
Gör en till mig med. Suck.
Absolut