Det här är ett väldigt hett ämne.
Svenska rättsystemet/invandringspolitiken/folk från främmande kulturer och seder...
Nog måste väl folk förstå att tar man folk från en helt annan sed och kultur så blir det en krock?
Här i Sverige arbetar vi mot jämställdhet. Folk från Mellanöstern/Afrika har i flera tusen år blivit inlärda att kvinnan och mannen inte är på samma "nivå".
När vi pratar om invandrare från just Mellanöstern/Afrika så blir folk väldigt synande och kritiska...vad vissa menar är rasistiskt.
Jag ser ner på kulturer där kvinnan rankas som lägre stående än mannen. Jag har väldigt svårt att acceptera att kvinnor klär sig i burka/niqab just för att detta rotar sig i att kvinnan ska gömma sig för mannen.
Det hör inte hemma i 2000-talets Sverige. Främlingsfientlig...ja mot sådan kultur och sed.
Att hjälpa folk genom öppna gränser och släppa in sådant folkslag är inte vettigt tycker jag. Det ska inte implementeras i Svenska samhället. Det hör inte hemma här.
Bilbränder och stenkastning är inte heller något "svenskt" beteende, det kommer från mellanöstern/Afrika där man uttrycker sin ilska på detta vis.
I sverige skriver man en kolumn i tidningen eller kastar ägg.
Det är så oerhört mkt våld som utövas i Mellanöstern/Afrika.
Självklart har rapporteringen ökat då vi idag har sociala medier, datorer, smartphones mm. Det tror jag alla förstår. Sedan finns det 2 olika sidor.
En sida som säger att brotten ökat och en sida som säger att brotten minskat. Källor, bevis och fakta för dessa båda sidor finns det massvis av. Vad är sant? Tror mkt döljs i media och statistik.
Min egen känsla är att våldet är grövre idag. Förr så var våldet käftsmällar som byttes ut i nåt fylleslag på lokala puben. En våldtäkt som skedde bakom stängda dörrar av en våldsman.
Idag rånas äldre och misshandlas svårt helt i onödan.
Vi har vägpirater som är våldsamma på ett helt annat sätt än på 90-talet.
Idag springer barn i 14-årsåldern runt med knivar i skolan och hugger ihjäl sina klasskamrater.
Det finns otroligt mkt mer vapen på vift i Sverige idag än det var för 20 år sedan.
På min mammas tid var det riset man fick smaka på om man inte satt still i stolen.
Idag får lärarna knappt saga till barnen.
Idag blir man som tjej gruppvåldtagen av 5-6män MITT PÅ LJUSA DAGEN när man sitter på cykeln på väg hem. Våldtäkter har alltid funnits men oftast alltid begåtts av en ensam gärningsman. Som tjej vet man att man inte ska gå kanonfull hem mitt i natten ensam genom en park...men att man inte kan röra sig utomhus på ljusa dagen spiknykter utan att 5-6 män överfaller en...det är för mig helt jävla obegripligt.
Ser ni hur Rosengård ser ut idag? Kista? Husby? Rinkeby? Angered? Dessa är praktiskt taget laglösa idag. Folk skjuts hejvilt och dödas. Såg dessa områden ut så för 10-20-30 år sedan? NEJ!
Jag själv är född tidigt 80-tal men de flesta äldre jag kommit i kontakt med säger att våldet i deras närhet ökat markant. Det är STOR skillnad på 60-70-80-talet jämfört med nu.
Förr i tiden lämnade dom huset olåst, även bilen när man gick in och handlade. Det skulle aldrig komma på fråga idag!
Vad det beror på? Vad vet jag...men vårt rättsystem fungerar INTE!
Terrordåd av denna skala fanns inte i Sverige för 20 år sedan! Terrordåd är något man nästintill dagligen läser om och som händer i Mellanöstern där folket inte alls är lika moderna och utvecklade som oss. Att tro på en sagofigur som är skriven i en bok för flera tusen år sedan...att folk vördar Mohammed profeten som i Sverige klassas som en pedofil är helt jävla galet! Inte undra på att folk från Mellanöstern/Afrika än idag gifter bort sina döttrar, begår hedersmord, utföromskärelse på sina barn och anser att kvinnan ska gömma sig under en filt...
Senast redigerat av SupraJezzica (9 april 2017)
Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!