Idag har det varit lite fart. Fått bort växellådan och motorn från subframen. Och fått delar motor å låda från varandra. Nu är det bara få ner allt till jobbet och köra med hetvattentvätten. Så det blir rent och snyggt. Lite bilder från dagens jobb.
Ja då har man äntligen fått upp lite tempo på bygget. Igår var jag och tvättade av motor och låda plus lite andra delar. Idag hade jag tänkt att jag skulle hinna slipa av och fått motorblocket lackat.
Efter en dag på kinnekullering och tittat på Timeattack steg jobbarglöden igen . Så nu har man ämne mer klart för sig vad man vill göra med bilen. Så nu är det väll bara köra på och se om man hinner få ihop till nästa år eller inte. Lite bilder från kullen och från bygget.
Idag har det vart fullt ös i garaget. Kabelhärva värmepaketet mm har får lämna bilen i full fart. Nubärvdet bara ösa på och se till att få bort detcsista från karossen sådan kan börja jobba åt rätt håll. Med menar jag såklart att sätta ihop saker i stället för att riva isär. Är lite saker som måste komma hem först för att jag ska veta hur jag ska höra med karossen. Så jagar ett 4st däck 295/35 18 om någon har som är slut å kan skänka. Ska bara ha dessa att mäta med så att allt går fritt. R-däck eller slicks funkar fint. Sedan måste Intercooler hem så jag kan modda och svetsa det som behövs fram. Nedan kommer lite bilder från dagens jobb.
Nu har man jobbat på lite. Så den ända som sitter kvar på karossen nu är tanken och rutor. Hoppas att under morgondagen hinna få bort tanken och ställa ner karossen på en vagn jag gjort. Sedan är tanken att jag under veckan ska få med karossen till jobbet och tvätta den med hetvattentvätten.
Lite bilder på hur det ser ut nu.
Även lagt lite jobb på insuget. Alltid kul med rena fina saker.
Sådär då står karossen på sin vagn. Så nu kan jag låna släp i morgon och köra ner karossen till jobbet och tvätta den. Blir även att passapå med att röja i garaget och slänga sådant man inte behöver. Och även köra iväg sådant man vill spara till lagringsplattsen.
Idag har jag grejat med att passa in Intercooler och kylare. Fick kapa lite i frontplåten för att få anslutningarna att gå fritt. Fick även göra en distans för att flytta kylaren lite ca 6mm för att den skulle gå fritt. Men är riktigt nöjd med hur det blev. Nu ska man bara passa in oljekylaren också.