4143
Sök

[Volvo 945 Turbo 1998] Misständer

43 Inlägg
12 april 2017
Trådstartare
Hej.

Min bil misständer, hörs mest på tomgången då den "pruttar/poffar" ut avgaser då och då, får även avgasknallar ibland när man kör bilen lite hårdare.

Jag köpte bilen förra året på hösten/sen sommar och jag minns inte om den misstände då också, men stiften byttes samma dag jag köpte den. Så länge jag kommer ihåg så har den misstänt.

Sen då bytte jag tändstift nu i veckan i hopp om att det skulle vara defekta stift jag hade, jag köpte NGKs BPR 7ES, sen har jag även bytt till NGKs kablar, rotor och fördelarlock är bytt.

Efter någon månad i min ägo så köpte jag en guldbox och köpte chip från KL, det är dom "snällare" chippen som är för original delar(Inte 3" lmm och 968 spridare). Jag har också testat att byta tillbaka till original chipp och bytt tändboxen till original men problemet är kvar ändå, så då stoppade jag tillbaka trimm chippen.

Jag har även rengjort tomgångsmotorn med brakleen och gasspjället, jag tror jag lyckades skada tomgångsmotorn för tidigare i veckan var jag in på en verkstad och kollade felkoder med OBD2 uttaget och jag fick på tomgångsmotorn och lmm, det konstiga är ju att lmm reagerar när man drar ur kabeln, går knappt att gasa utan att den surar ner sig och vill stänga av.

Jag kan påpeka att en spridare var det läckage på, oringarna hade gett upp, det var då spridaren närmast torpedväggen och alla togs lös och byttes oringar på alla.

Mvh Erik.

Sök